Tuesday, July 1, 2008

buke pose semalam



buke aku semalam....sedih kan..sob..sob..sob

tp sblm menyedihkan dr sdr..better aku bgtau...2 kira pembuka hidangan je
aku buka kat masjid semalam..haa jgn jd cam kak su..buat malu aku je..bg msg kata aku bukak kat masjid..member dah terperanjat..dah sayu..musafir sgt kwn aku smp bukak kat masjid..muhahaha (ala kak suuu...kalo musafir sgt pon..aku bg no akaun aku..srh ko msk duit arrr..muhahahaha)

mlm td ade solat hajat & ceramah sempena 25 tahun bank islam..akak aku kan org bank islam..so dia ajk g sn..mula2 caqm mls..yer arr..otak aku dah set nak buat megi cmpr telur+hotdog+ape aje yg ade dlm freeezer 2..so air liurku dah meleleh nak bende 2..tp blk2 tgk rmh penuh..si aida tmpg bilik..nak tkr baju (dia pon staff bank islam) pas2 ade pulak kwn2 banglong..sooo segan.. jd aku plan..mkn je la pisang ats meja.

dah aida ade..akak aku pon beria menyentapkan aku "bila lagi ko nak jejak masjid 2..dah solat terawih pon x penah buat" aluuuuu...ayt diperbetulkan..bkn aku yer..ko 2..muhahaha..aku terawih kat rmh je...dah x berjy sentap aku gi2 gn ayt br lak " dah tu ..ko bkn reti nak buat solat hajat" haaa yg ni btl..hikhikhik..lm gile aku x buat solat hajat..so siap2..dgr azan..mkn le pisang ngan air suam dulu..sementara nak tgg pkl 9..mkn kat masjid



anak dara yg dah siap nak g masjid...asyik le peluk little bear dia..pandai malu..kalo x 2 x berenggang ngan bantal busuk yg bau longkang 2..umi dia srh bwk beg pooh..dia kt "aina x nak bwk..x nmpk mcm org besar" dah ko 2 bdk kecik..buat cr budak kecik la!! nmpk aku bwk beg mickey mouse br ok..hihihi..makngah ko lak x sedar dah tua yer!



ni lah masjidnyer...time smp pkl 8..bole? majlis pkl 7...sume kakak aku punyer psl..org dah siap dia still ngan baju kelawar..aku ckp " ko ni x reti siap ke?" dia kata " alaa aku mandi kejap je..cpt je siap" akhirnya..dia laa manusia paling lmbt..bila ditgr "abg aku laaa..mandi lm..tah ape dibelek dlm 2" belek jerawat batu!



pengajaran dr gambo ni...rajin2 le jenguk masjid di tempat anda yer..
ni kes x jmp pintu nak g ke dewan muslimah...bolehh??? seko2 duk muadzam dah lbh dr 10 thn..tp x th jln yer..sggh memalukan...aku lain la...aku br je duk situ 5 thn lps..muhahahahaha..

smp sn..ceramah dah separuh..aku lak sbb x brp rapat ngan staf2 bank islam ni kecuali ngan aida n kakak aku..so duk senyap2 kat tepi..mls nak cmpr diorg borak...diorg ni nmnyer bank ade ltk islam kat situ..seko2 berborak dlm masjid x hingat!! aku yg insaf n nak mendengar ceramah ni terpaksa lpkan je hajat aku 2...diorg bedengung kat tinge aku..nak angkat kaki..karang seko2 kata aku menyentap lak..tmbh2 kakak aku skali menjoin diorg..muhahaha..busuk nm kakak aku..aku kan adik yg baik..hikhikhik

si aida nmpk aku snp g sound " zai ko dgr ceramah ke" ceh..soalan amat keji..n aku juga menjwp dgn nada normal..tp berbunyik keji.." aku tgh menganalisa ceramah 2..tp x smp..tinge aku berdengung" kalo org2 yg dgr kata2 aku sah merah kejap..muhahaha

tetb diaorg nak solat dah..aku ni dah pelik..solat ape ni..solat hajat ke solat isyak..tanya seko2 bdk bank islam..solat hajat dah buat blom..seko x th..psl sume smp lbh kurang ms kitaorg smp gak..ayoooo..

tgh si aida ngan akak aku bising2..aku ambik sejadah..bentang2..aku ckp ngan aida.."dah msk isyak kan..mesti diorg buat solat isyak dulu..dulukan yg fardhu" so 2 eko 2 berenti la sok sek sok sek...ank dara aku kemain comel pakai telekung yg nenek aku jahitkan..hbs solat aku g kat dia

"bgsnyer anak makngah..sm2 solat jemaah..tp makngah pelik la..magrib, asar, zuhur ngan suboh mn ekk.."muhahaha..ngok kan makngah dia..g sentap bdk umur 6 tahun..kakak aku gelak2 n jwp "aina ckp kat makngah..aina kumpul sekali..buat jamak" muhahahaha

tibalah ms mengisi prut...tp spt yg sume th...aku slalu ambik gambo lps kenyang..maksudnyer kat situ? muhahahaha..lu pkrla sdr..



ni je saki baki makanan yg dpt aku pegunkan..hikhikhik...nasi minyak +acar+rendang aym +daging msk dal+papedem (direquest akak rai ms mesyuarat nak buat majlis ni...ceh..selera mamak rpnyer)+tembikai

ms blk ade makcik tanya "nak bungkuskan x?" aku ckp ngan akak aku.."bungkus arr..sok aku buka leh mkn bende 2.." seee..nak jimat duit nyer psl..hikhikhik



ni ms nak blk..geng2 bank islam ni amat le buruk perangai kan...br hbs solat jemaah (solat hajat burn yer..seko2 xde yg dtg cpt..diorg buat solat hajat lps magrib..sblm ceramah..ceh!! melps aku nak doa murah rezeki n cpt kawin..hikhikhik) belum kuar masjid dah membuat sesi mengumpat.. n mulut aku sah xde insuran "nak mengumpat pon tgg2 la kuar masjid wei" muhahahaha....sah aku black list



disebabkan aku x join umpatan diorg..aku duk ambik gambo minah ni...sama je..ko ingat hotel ko nak posing2 ambik gambo!!!



haaa ini org dewasa..nmpk anak aku posing2..dia pon mau masuk frame...pas2 bila tgk.."ala ko ni zai..gambo aku je yg bsr kat sini..arrrr???!!!

selps itu kitaorg pon balik...n smp rmh aku menala lg bekal makcik 2 bg..tp lps 2 rs berslh..n tekak meloya..aku pon g membuang dlm mangkuk toilet..ceh,buat kt kak su..membazir je..muhahaha

so ari ni aku pose lg..makcik yg baik ati 2 bekalkan aku nasik n lauk utk dipnskan ms buka nanti..tq makcik

No comments: