Sunday, July 20, 2008

mari kita berfikir

hari ni hari ahad kan..aku jamin le ..kebanyakan dr korang sah simpan otak dlm laci hr ni..sbb dr isnin smp jumaat duk gune..sah2 time cuti malas nak perah2 otak kan..


sblm 2..aku nak bagitau..kalo xde aral melintang..insyallah..aku nak kawin..yer kawan2 ku..KAWIN..ade sape2 nak komen ayt kawin aku? (aku tahu,ade la kejap lg seko2 terpkr nak kenekan aku-kuarkan ayat standard "nikah dulu baru kawinn" haaa..aku tau trick korang...x yah gatal2 nak ltk komen gi2 yer)



tapi aku bukan nak criter bab aku nak kawin 2...aku cm nak bgtau korang..satu menu yg akn muncul ms hr kenduri kawin aku sok adalah...taraaaaaaaaaaa (sesape ade drumm tolong palikan) IKAN SEMBILANG SALAI MASAK GULAI


sesape x knl ikan sembilang..sila lihat gambo dibwh










sila abaikan model 2..aku x knl..aku ambil gambo ni dlm yahoo image search..

yer kwn2..aku saje x letak gambo gulai ikn sembilang salai 2 kat sini...kes nyer spt biasa..aku x nak korang terliur...sian korang nnt


aku dah request mak aku bende ni sejak awl thn hr 2..asalnyer kakak aku..si ayu..dia belikan mak aku benih ikn sembilang..bela kat kolah belakang rmh aku..bnyk gak time 2..dekat 200 eko..tmpt 2 kecik je pon ..tp elok pulak ank2 ikn sembilang ni membesar dlm 2..puas le kitaorg yg buruk mkn ikn sembilang ni mengisi tempolok time2 blk kg..hr2 adik aku bg mkn..lps je solat subuh dia mesti g ambik dedak..bg mkn anak2 angkat dia dlm kolam 2..kira usaha dia la smp ikan2 tu membsr bagai johan....mn2 yg bantut 2 mak aku goreng garing2..yg bsr2 mak aku salai msk gulai..woooo mcm mn le aku x gemuk kan...skali kitaorg balik..dekat 30 ekor jugak terkorban..(kitaorg slalu blk skali gus,,reramai..harus le bnyk2) tkg tangkap bade..tukang siang aku..tukang hdpkan api bade..tukang salai aku...tukang msk..mak aku..adik aku si bade 2 dah mcm jd nelayan cnth aku tgk..teringin je nak mkn..pggl dia srh tanggukkan...harus dpt anugerah tani gi2


disbbkan aku tgk cam senang membela ikn 2..aku request kat mak aku..time2 dkt nak kawin nnt..aku beli benih ikan 2....mak aku jaga..n kenduri aku sok sila salaikan ikan 2 n msk gulai..harus makan x hingat org2 yg datang (termasuk le aku...nnt pesan kat mak aku simpan 3-4 eko utk pengantin..nnt time mkn beradap malu nak ngabihkan..hihihihihi-berangan tahap x hingat aku)


mak aku..slps bc kitab dia 4-5 muke surat..dia pon setuju (sape2 knl mak aku tahu le gaya2 pembacaan kitab dia...) so kira yg 4 menu lain 2 aku serahkan la pd yg pakar..muhahahahaha..sila2


tp yg memusykilkan aku..baru2 ni..aku cal mak aku..slps mukadhimah 11-12 helai muka surat mak aku..dia pon kuarkan citer,ikan2 sembilang 2 mati...dlm sehr 4-5 eko gak mati...pelik bin ajaib btl...nak katakan tmpat x sesuai, dah berbln2 diorg duk dlm 2...yg tggl pon dlm 30-40 eko je pon..dr beratus kat dlm 2


nak katakan x mkn..x gak..sbb walaupon mak aku jns x hingat nak bg makan kat ikan2 tu (mak aku..dia th aym dia mkn je, yg lain dia th bela je..) tp aku for sure la..sehr mak aku mesti bg mkn gak..koman2 pon skali satu hr,,lgpon diorg dah x ramai..xkan mkn bnyk kot...x pon sbb diorg kiciwa..mak angkat diorg yg slalu bg mkn 2 dah xde?(adik aku dah msk politeknik 2 mgg lps) kurang slera nak mkn gamaknyer


xpon adik aku, si ame duk g racun ikan2 dlm kolah 2? mn tahu..dia mogok kat mak aku sbb hr2 msk smbl ngan telur grg je (mak aku dia rajin masak time rmh penuh je..setakat tggl 2-3 kerat..dia g beli je lauk cmpr kat luar) adeke mamat 2 sdp2 sound mak aku "hari2 masak smbl nalaaaa je" waaaa..ko ingat mak aku bibik ko?!


xpon sbnrnmyer diorg pakat bunuh diri? mn tahu sbb dah x ramai kwn2..diorg depress (ikan bole kn depression ke) so x dpt trime hakikat..g bunuh diri reramai? xpon diorg x tahan dgr mak aku meleter? (jgn x tahu...mak aku kat bunga pon dia sempat bckan kitab 2-3 helai)

haa..kalo korang rs nak mkn gulai ikan sembilang salai..sila tolong aku rungkaikan misteri ni...sok2 kalo aku x jmp penyelesaiannyer..kenduri aku nnt aku grg ikan kembung goreng tuk korang je..mana nak?


meh kita pkr sama


jangan biarkan hidup anda disebulungi misteri....

5 comments:

Anonymous said...

tak nak pk boleh??
tapi, AT LAST! Sedara ku nak kawen..yezzzaaaaaaaa!!bilenya tuh.. (excited..excited)

zaifariza said...

kompom!!!
sok2..belah tuk deraman yg g kenduri aku
aku kuarkan ikan kembong goreng je!!

kalo tuk deraman n the geng bising..aku nak ckp
cucu dia pemalas nak pkr!!

Anonymous said...

oiii..salah eja nama atuk ida arr..in fact deraman tu bukan atuk ida pun..pk..pk..apakah nama sebenar atuk ida...

zaifariza said...

alaaaa....
bukan tuk deghaman ke?
aiyaaa,,wa sdh lupe lorrr

wa ingat itu Lalin juge

Anonymous said...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!