Thursday, January 8, 2009

amaran kepada istri/makwe kpd bekas perokok

suami/ pakwe korang penah menjadi perokok?
& skrg sdh tobat utk menjd penghisap tegar lagi??
tuk korang..jgn le caya bulat2..buat penat je
blom tentunyer tu

aku ckp berdasarkan pengalaman korang
x caya..jap aku citer

situasi A
mr zainal (mmg nama sbnr) nekad nak berenti isap rokok bila rs dah berthn ngabiskan duit beli rokok..x silap aku ms tu br je lps pembentangan bajet..harga rokok naik lagi..lgpon dia takut le, makin tuan makin mcm2 simptom dpt nnt.. mula2 ok, dlm sbln gak..mak aku dah sronok dah (walaupon time tu dia saje2 je ngujikan ayah aku, saje2 dia tanya bila nak g kedai, ayh aku nak dia belikan rokok x..huhuhu mak aku 2 mmg)
dekat sbln..tah camne..kwn dia dtg rmh..& pelawa rokok kat ayh aku..last2 dia ambik gak!! cehh..cit poodah btl!!..ayat standard "org bg..x elok tolak" ayat membela dr x hingat

x lm pas2 ayah aku berubah jd perokok tegar balik..alasan:
1- bdn rs lemah2 kalo x merokok
2- lapo je manjang bila x merokok..prut pon buncit (mcm mslh bsr kalo prut buncit yer)
3- x tahan dugaan (haa..ni alasan yg paling tepat)

situasi B

mr A (bukan nm sebenar) mmg le bukan perokok tegar..aku sdr pon x phm ape mslh dia ni..dia perokok ke idok?? ooo bkn mslh sy
mslhnyer bila dia jumpa kenkwn yg ngisap ni..sah2 dia join jugak..jgn kt kwn2..blk kg pon gi2..siap nyorok2 lagi bl bapak mertuanyer & birasnyer ngulor..
ooo kn isap sorok2..jap lagi singa & anaknyer mengaum..muhahahah
aku rs dia ni teruja nak ngisap bila org ulur je..mcm kn sampuk gamaknyer..bila ade je tgn ngulur rokok..dia cam kene pukau..dah hbs sebatang br dia sedor..huwahuwahuwah

Situasi C

haaaa..yg ni mmg bermasalah...dia dipaksa berenti merokok oleh mak ilah aka mak datin ...mak datin bukak mulut br nak berenti..kalo aku bukak mulut tu, dia buat bodoh je, hbs2 ayat standard dia "ala sebatang je"..wek le lu

so sejak bln 8.. mr hezrein tidak lagi mengisap rokok yer

so skrg dah berentikan...


gambo ni baru je aku ambik dlm 28/12 ari 2..dia buat buduhhh je bila aku sound2 kat box tu..cr menyedut tu nmpk sgt melepas gian..
bila perasan aku sound kat box tu..baru member ltk rokok 2..bluek arr..cam aku x nmpk dia duk nyedut td

alasan standard " dah tu..org bg, xkan aku nak tolak"- aku rs mmg ayt ni ayt standard org nak merokok balik lee

2 yg aku nmpk..yg aku x nmpk?

hek elehh..merokok pon heboh?
harus la aku heboh!! dah 2 rokok skrg mahal..dr beli rokok baik simpan buat pinang aku


No comments: