Friday, January 30, 2009

menjaga baby tua


sblm tu
hepi anniversary tuk ketot ngan ami (28/1)
dah 3 tahun dah diorg kawin, dah 3 thn gak le diorg membedul kan aku..muhaahahaha
bln 3 nnt akak aku nyer anniversary lak (25/3)
aku doa2kan la ko trus bahgia tot..cpt2 dptkan adik tuk si budil tu..sian aku tgk dia, hesteria tiap kali makcik2 dia balik..

so mlm aniverseri tu, si ketot n ami telah memplan utk g celebrate..tmbh2 aku ade kat rmh diorg...so x yah le bawak "beg tangan"..leh la ngaku muda lagi masing2..berangan le weiii

so kira ni report tuk si ketot, aktiviti ank ko ms tggl ngan aku..hikhikhik

diorg g dlm pkl 9..ms tu aku tgh layan kenit tu mkn roti canai..smbl2 tu dia ckp ngan uncle zizi dia..tah ape2 boraknyer..ajak g naik basikal la..srh uncle zizi dtg arr..rindu ngan uncle zizi la (ko jd wakil makngah ke dik?)


si kenit yg aku jaga..skit dia x kisah ibu ngan abahnyer xder..



xtvt lps mkn..kumbah segala gambor2 yg ade dlm gobok ibu dia..tot..bkn aku yg kumbah..anak ko yg kumbah..hbs sume kerabat dlm gambo 2 dia g tunjuk kat aku


lps kumbah gambo..kumbah lak segala cd..dah kumbah cd..main lak lumba2 keta, kira berkecak btl la ruang tamu ko mlm tu, slhkan anak ko yer..dia yg ajak aku..
lps pkl 1030, br le dia perasan ko xde
"abah ibu mana?" ooo puas ko mengumbah terpekik terlolong br ko ingat abah ngan ibu ko yer
time ni dia dah meroyan..so aku bukak dekumentari psl ular kat animal planet tu, tu yg tersandar tu


baik punyer pot bersandar..empuk kalah sofa yer...oo abang...x nak ke merasa sandar gini? muhahahaha



"adikk..takut nyer makngah adikk..ieeee" (makngah nyer mmg penakut ular..ade ke dia ajak aku tgk citer ular gini..ieeee)
"adik pegang yer makngah" hek eleh..pegang kat skrin tv brani le ko..cb dpn2..aku nak tgk!

lps tgk ular..time utk charge tenaga..lps puas menyepah rumah..smbl2 tu tgk la citer psl doktor2 kat klinik haiwan..ade harapan anak ko jd doktor haiwan ni tot..x kelip2 mata dia nengok doktor tu..bgs la tu..si kakak nak jd doktor gigi..sorang lagi doktor haiwan


ni nmnyer tomen..dlm bhs melayu, selimut..aku ni puas mikir..pebende la tomen2 tu..rpnyer slimut ni..
"makngah, nak tomen" tot..lain kali ajar anak ko sebut selimut..pening aku nak mencr pebende tomen tu



lps recharge tenaga..leh start main balik..main nyorok2 dlm tomen
"popo..ambik makngahhhh"

kalo anak ko ngingau2 sbt popo tu..ko phm sdr la sbbnyer yer..hikhikhik


budak mata besar..
sian dia, pg ms ibu dia g anto dia rmh wan sedara dia, dia x bgn lagi..so dia x tau aku dah balik
smp2 rmh cr aku, nmpk lak selipar aku ade kat rmh ketot..bila ibu dia kata aku dah balik muadzam, dia x caya la pulak..last2 caya gak, bila aku x muncul2
la ni sape pakai slipar aku tu dia marah
"jangan pakai selipar makngah!"

No comments: