Tuesday, May 26, 2009

aina

td belek2 folder2 gambo dlm pc aku ni
tah camne terjumpa gambo aina time kecik
& sbnrnyer cume gmbo ni je yg tggl..yg lain dah ilek pocik akibat dr komputer lama aku yg terjahanam ms aku duk shah alam dulu
sesape yg ingat..korang duk menyorok masa abg man, (adik mr asyam) yg korang pggl abg pendek dtg rmh tuk tgkkan pc aku yg meletup itu
keji korang, nsb baik geng baling telur tak g buat repot..kalo x mampus aku kawin free ms tu
ooo geng baling telur..nnt aku citer ekk:)

masa aina baru lahir..amat le xcited sume org..tambah2 dia cucu pertama dlm family kitaorg
aku ingat ms tu diorg tipon aku yg akak aku dah slamat lahirkan aina, aku kat jusco klang..tgh teman bebudak ni beli tshirt..xcited sgt smp aku slh beli tshirt tuk dr sdr..sempit cam pmbalut buah nangka

masa tu, tiap kali cuti aku dah x nmpk jln balik kg..setiap kali cuti je (kkadang sabtu ahad nyer cuti pon aku hentam gak) aku g melencong ke muadzam..penangan aina nyer pasal..mak aku ms tu smp ngajuk2, aku dah x reti blk jmp dia lagi..hihihihi

bayangkan masa tu, aku kn naik bas dr shah alam ke kl, dr kl naik bas ke seremban, dr sermban naik bas ke bahau, & smp bahau akak aku akn jmpt
dulu x tau ade bas express dr kl ke muadzam

cuti sem lagi la...mmg terperuk rmh ayu je..sblm jd baby sitter aina, kamera harus isi pnh, filem itu mesti koman2 satu gulung..nak ambik gambo aina nyer psl..bnyk gile gambo aina dlm simpanan aku..rsnyer tiap2 hr aku ambik gambo dia ms tu (smp skrg gi2)

masa kecik aina kuat meragam, tp time mlm saje..org2 tua kata, ade bende dlm rmh akak aku yg nak berkwn ngan dia..aina ni x bnyk perangai pon..cm mlm, start pkl 10 santak ke pg, dia akn nangis, pandang atas..jd akak aku ambik alternatif, lps pkl 8, tidokan dia & pastikan dia x terbgn pon..kalo bgn sah dia menangis..masa tu berganti2 la ngan akak aku jaga dia..dia mesti ade org duk sblh dia..sbb dia jns cpt terkejut

ms aina br lahir, mr asyam letak 1 folder khas dlm komp aku yg ade gambo aina..so setiap hari aku belek gambo tu..rindu beb, ank buah sorang..tp foldr tu la yg jahanam skali ngan komp aku

masa aina kecik2, akak aku anto rmh org, mmg sangka org tu jaga aina elok2..tah camne Allah nak tunjuk kot, akak aku terpaksa blk tgh hr, dia nak ambik aina trus kat rmh org tu...smp rmh akak tu, dia tgk aina dah merangkak smp kat laman rumah..anak2 akak tu (yg sumenya dah beso2) tgh sdp tgk tv, mak dia, x tau ilang mana..

sejak dr tu, kitaorg adik beradik gilir2 jaga aina, akak aku dah x percaya sgt nak bg org jaga anak dia

masa aina lahir pon, first time kitaorg beraya tanpa mak..masa tu mak aku kn jaga akak aku yg dlm pantang kat muadzam..x leh nak bwk blk kg lagi, sbb akak aku operate..so aku la yg kn jd mak..kn siapkan adik2 pg raya, siapkan sume perkara tuk org takbir, tp lps org naik rmh, ayah srh siap2..kitaorg g jumpe mak kat muadzam

mak x tau yg kitaorg nak dtg..bila nmpk anak2 dia dtg..mak trus jerit

"anak2 mak datang lawat mak!!" - dia trus peluk ame (wajib, anak kesayangan katakan..muhahaha)

sgt indah masa tu... & tu la kali pertama aku jmp anak aku sorang ni:)

aina dah besar..

aina suke makan mee, kalo tanya dia nak sarapan ape pg2, asyik2 nak mee grg, sesekali cekodok
kalo makngah buat spegeti..dia bole mkn bende tu seharian..x yah le riso dia muak..dia xkan muak
suke roti bakar, tp jgn letak ape..

aina suke barbie doll, tp x lah addict sgt..sbb dia sorang & sbb bdk2 sekeliling rmh akak aku sedikit "hurm" aina lbh suke main sorang, cm anak2 patung je temankan..kalo kak mira & husna dtg tuisyen, dia la paling sronok

aina cam leweh skit..over manja, tp dgr kata..aku slalu kata dia lembik, aina kene cergas la..kene buat keje laju2..nnt sume org tgglkan aina blkg

aina suke peluk aku tiap kali nmpk aku, aku suke sakat dia..lps mandi makngah akn cium..kalo x wangi g ltk bedak bnyk2 :)

aina suke tgk sinchan mcm makngah, tgk citer antu ngan makngah
malam2 aina masuk bilik makngah ajak senam..nak xnak makngah kene senam gak:)

aina kwn baik makngah:)

sgt gembira bila pikirkan, aku bersama dia utk setiap pembesarannya..
pasal tu aina jadi anak makngah kan:)



abang selalu ckp..aina anak makngah & barbie doll uncle zizi:)

hihihii...korang mesti tahu pengakhiran tulisan ni aku buat ape kan :)

No comments: