Tuesday, May 19, 2009

nasi goreng (edisi jobo)

yer..hari ni meh kita citer psl nasi goreng
citer ni sgt2 dah basi..tp duliklaaa

alkisah pd suatu hr aku tlah membuat nasi goreng cendawan seperti dlm gambar diatas
tp pepaham la kalo hdp ngan golongan2 x makan cili
terpaksa la aku g petik cili api yg akak aku tnm dlm pasu kat luar rmh dia
potong kecik2, tabur atas nasi, skali tergigit..wallah!!

aku bkn nak criter psl aku mkn nasik grg bersadur cili api..aku nak citer kisah zaman dolu2
mak aku yg citer

adela masa dolu2 kan
mak aku g le rmh org ni, ate mak aku ni duk sensorang kat rmh, harus le sesekali merayau menjenguk jiran tetangga kan..
ms dtg ni, adalah sorang manusia ni, tgh mkn nasik berulam cili..
mula2 member tu mkn slow je..sesekali dia gigit cili tu

korang rs mn aku dpt perangai suke skitkan ati org kalo bkn dr pn faridah kan
so pn faridah telah membuat taktik kotor
smbl dia tgk member tu mengunyah, dia g tgr

"uikh bo (nm org tu lobo, sempena perangai dia yg spt jobo-suke berlagak skit) tahan ko mkn cili mentah gi2"

"tak pedas la lang (panggilan mak aku) biasa je ni"

"iskh..kalo alang x tahan dah tu..x makan cili2 mentah gi2" - mak aku jet lagi

"xde la lang..slalu lagi bnyk dr ni"- smbl tu tgn member x hbs2 cekau cili mentah bawak ke mulut

"alang tgk ko x usik pon air tu, tahan tul ko bo" - sblm mak aku tgr, dia sulam gak nasik berlauk cili ngan air tu, lps mak aku tgr, lnsg x usik dah air tu, smp kesdh dia x sentuh dah air tu

hasilnyer, tinge member menjadi sgt merah, lps hbs sepinggan nasik, member trus start motor..x tau sungai mana dia g tonyoh mulut dia yg dah terbakar tu..hikhikhik

mak aku ngan member yg jd layan borak tu (mak si lobo tulah) x renti2 gelak..ceh..kiji2 org tua zmn sekarang

sambung citer aku..sudahnyer..x hbs pon cili tu..x tahan mulut aku berapi dek ngunyah cili tu, tu arr..berlagak lagi, x biase konun makan bende x podeh..ate, tekak gue tokak n9 maaa



hasilnyer, hbs setabung air aku kejekan..
sekian..