Thursday, June 6, 2013

citer pasal duit

bende pertama yg aku x phm..nape akunyer blog xde toolbar kat ats? agak sengal la bila nk sign in tetb xjumpe tmptnyer

ok..cite sependek mungkin...

aku br blk koje sbnrnyer...bg bapak ayam mkn...tetb semangat nk tls blog..agak terbuang tebiat di situ...tp ade sbbnyer

ms odw blk td, hezrein citer yg dia mgkn x keje ngan mai swim lg..buat ms ni.job x brp nk ade skrg..so dia tarik dr & bg peluang pd coach yg buat full time ngan bukh utk ambk kelas.

actually kelab diaorg ni sgt berkembang sbnrnya, bukh ade permenent staf, part time & siap ambk praktikal student lg. & baru2 ni diorg decide untuk buat kelas diving lg

tp tulah, org camne educatednyer pon, perangai dengki tu tetap ade, so citer dia start bl ade org akuatik sdr buat aduan yg kelab2 dlm akuatik tu mengganggu org awam. so diorg kuarkan pekeliling yg kelab2 ni cm bole mengajar belah siang je, mlm no more kelas.

bl diorg decide gitu, prob pd org2 yg nk belajar brenang ni utk dtg time siang. gile ape, nak koje, nk anta ank, bdk2 ade tuisyen bagai, bl msnyer nk brenang?

so ramai staff2 dr kelab2 yg ade kat akuatik xde job dh, periuk ns dh kene tabur ngan poo poo suda & ini termasukla mai swim. tp ade kelab yg slamat, kelab yg byr duit poket kat org2 yg menggunekan kuase yg ade utk bg buncit ank bini dgn duit yg nauzubillah..

paling sian kat bukh la, tu bisnes dia dr dulu, dia bg ank istri mkn pakai dgn duit hasil bisnes tu. tp la ni, nk byr gaji staff pon pyh, camne la tergamak hati org nk pancung rezeki sesama manusia gitu.

dan itula sbb aku gila gagah menaip malam2 buta ni..aku rs sdh, sedangkan aku & hezrein pening pale bila income kami kene potong., bayangkan la org yg ade anak. apetah lg org yg full time buat keje tu. mn nk byr bil, duit blaje ank, blaje rumah, duit keta,,bla bla blaa

hdp skrg x senang kot. sume kene byr. xde bende free dh (walaupon aku slalu dpt mkn freee..hohohoho) semua bende ade tax skrg, mkn kat gaint pon ade tax. tax x skit lak tu, skrg aku tgk sume dg cecah 6%. itu baru cite bab mkn, x cite bab transport, mkn pakaian bab bil bagai..

org hari2 keje cari duit, hari2 pkr camne nk cr duit lbh, tp ujung bln , dpt duit byr bil byr utang...last2 yg tggl slip gaji je..habuk pon x dak.aku ngan hezrein pon, mmg gaji aku x bnyk mn, tp cmpr gaji hezrein & gaji part time dia, bole la kami hdp sederhana smp tgg ujung bln. tu pon  bnyk duit hbs byr mcm2, ujung bln terase gak sengkeknyer. tu ms hezrein ade keje part time, ni dh xde?

tp xpe, Allah tu ade..rezeki tu ade kat mn2, sbrla & jgn lupa doa..insyallah Allah mudahkan. aku teringin nak hdp senang, kdg2 terpkr, ape rsnya bl ade duit smp kita x tau nk gune buat ape. skrg ni asyik nak kuar duit pkr, berguna @ x bende yg nk dibeli. psl tu bl ulfah beli air kopi o rm 8 hinggit secwn aku ternganga, org x brp nak ade duit skrg, agak jakun bl dgr rega air yg bole dibancuh kat rmh semahal tu.

ok..nk mandi, sok nk blk kg, giliran aku lak jaga mak. kn mintak mak doa sungguh2, biar ank dia jd org senang yg x lupe asal usul..amin

aku kn jual gak biskut pratzel tu, mgkn rezeki aku ade gak kat situ..fighting!!

# mmg payah tulis pendek2 ni kan

No comments: