Monday, March 21, 2016

Membebel

Ok x kira,aku nak bebel

Situasi 1
Aku g toilet pompuan kat gaint,kat pintu toilet,ade pesanan (kot)
"Muke je cantik,tp kalo kau buang air mencangkung ats tandas duduk,ko tetap bodoh"

Ni kalo aku budak sekolah leh dijadikan karangan untuk soalan "tuliskan karangan berdasarkan pepatah diatas -"bagaikan ketam mengajar anaknya berjalan lurus"

Kesimpulannya,bodoh tu bukan dtg sejak azali,tapi manusia yg menjananya dengan meletakkan dr sdr lbh baik dari org lain

Ooo..yg buang gitu bukan aku ye

Situasi kedua

Aku kat aeon s.alam,hr ni  mak ilah mencadangkan untuk mengadakan rombongan menghantar ank sulongnya ke stesen bas sek 13 & seterusnya ke aeon yg baru dibukak,aku x terlibat dlm plan ni,tp terpaksa terlibat,ate,kang sape nk anta aku blk plak

& sggh le aku x sangka, org s.alam n sekeliling sggh teruja ngan tmpt ni, n tetiba aku tgk diri sdr

Ms tunas manja wujud kat muadzam,seluruh org muadzam berkhemah kat sana,kot la bole tido kat situ mau aku rasa org muadzam x jumpa jln blk rmh. Si ayu tu, waktu lunch g jenguk,ptg hbs keje g jenguk,mlm pon nk gak jenguk,dh tertutup dh hijabnya dr nmpk pasaraya adabi,pasaraya paling gah kat muadzam sblm tunas manja wujud

& bila aku serumah ngan gajah yg paling gile shoping kat dunia ni,bole dibilang ngan jari brp kali aku ikut dia serbu jualan murah,jualan pembukaan butik,jualan akhir tahun,jualan gudang,jualan jualan jualan & jualan. Dng kata lain,aku x pnh terasa nk sibukkan diri menyebuk dikalangan org2 yg xcited dgn segala jualan dlm dunia ni termasukla pembukaan aeon br tu.

& tetiba aku rs aku x normal..my my my

Tp bukan tu yg aku nk bebel,aku nk ckp, disebabkan terlampau taksubnya org s.alm n sewaktunya dgnnya aeon,parking pnuh,dlm aeon tu gile ramai org walaupon dh nk msk magrib, budak2 melalak.kat ujung sana disambut plak.kat penjuru sini,bersambung2!

Motifla ko bwk bdk2 bjln smp x jmp.jln blk? Gile wehh ank melalak mak bapak buat x tau je,tu yg jd sawan tangis berjangkit tu.pening.la dgn bising lagu lagi,bising suara org lg,bising ank msg2 berduet melalak beramai2 lg,iskhh

So kesimpulannya,bila ank aku.lahir nnt,ingatkan aku jgn terpengaruh dgn budaya window shoping di hr cuti smp ke mlm,kang ade plak.mengutuk.mcm.ape yg aku tgh buat skrg..hahaha

Ooo knp rombongan mak ilah je situ?
1-tempat baru mesti.kn tinjau,krg2 tggl tanda kat toilet..hahaha

2-nina nk cr tumbler spidermen ziq,ank dh mengiau, ibunya dh x larat dgr.lgpon besok.dia.nk blk phg,x smpt.nk sggh dah

3-haris lapo

So aku adelah mangsa keadaan n tu punca aku membebel

Sekian

No comments: