Monday, July 18, 2016

Geram

Aku nk melepaskan geram di pg hari

Kami dh pindah
So berakhirla episod "rumahku tanpa pintu"
Hezrein dh x tahan dgn suasana rmh tu
Dh teruk sgt dikejekan anai2,
Tkut bgn pg tgk anai dh kejekan patner sebelah, hahaha

Dpt je kunci rmh br, trus pindh brg, dgn hezrein yg demam selsema, dgn ujan lg, kitaorg redah je..janji dpt hdp ngan selesa

Maka disinilah kami, rmh cntk, msh lg tingkat 4 (apela nsb aku asyik kn panjat tangga) cm sewa je mahal, xperla, redha.lgpon mn nk cr rmh murah kat sini, rmh antu mgkn

& kami tgglkan seseorg dirmh lama tu, haha
& dia juga ant punca kami pindah cpt

Sblm pose hari tu, ade member hezrein tumpang rmh, untuk sementara waktu katanya, aku yang masih belum bersalin masa tu pon kata, xperla..biar la dia tumpang, sekejap je pon

Bila dah bersalin, dah kompom dapat maternity leave, aku decide, nak duduk dengan hezrein, tapi disebabkan aku kene berpantang, maka aku pikir lepas raya baru aku gerak ke sana.hezrein pon kata, lepas raya member tu pindah.

Lepas seminggu hezrein cuti raya, aku pon ikut dia balik, tup2, member x pindah lagi, kesabaran aku dah kurang dah, ate..xkan aku nak duk serumah ngan lelaki yang xde kene ngene ngan aku? Kata dalam seminggu dua, ni masuk 2 bulan dah, ape citer?

Tapi kalau namanya bersuamikan hezrein yg lembut hati, maka terpaksala aku berkurung di dalam bilik setiap pagi sampai member tu gerak g koje & time malam, masa member tu dah balik dari koje, tu pon nasib hezrein bawak aku berjalan2 lepas balik koje, takdela aku kebosanan mengadap anai2.

Masuk hari ke3,hezrein ajak duk rumah baru, lega la hati, tu yang sanggup turun naik tingkat 4 berkali2 semata2 nk pindah cepat.nasib barang x banyak mana.

& disebabkan kami dah bayar sewa penuh untuk rumah anai2 tu, maka kami biarkan aje si member tu duk rumah tu sampai hujung bulan.tapi sekali lagi suami aku tu terlampau pengasihan orangnya, maka dia bagi kunci rumah baru kami ni kat member tu, kononnya member nak tumpang barang2 dia dekat rumah ni

& malam tadi, lepas balik dari open house rumah kak azu, kami disurprisekan dengan kewujudan member ni kat rumah baru kami! My god!! Privacy aku cuma bertahan 2 hari je! Mulanya ingat dia datang anta barang je, rupanya dengan badan dia sekali landing dalam rumah aku! Ni punca2 sabar aku menipis ni

So sekarang, aku duk dalam bilik, menaip luahan perasaan ini, sambil tunggu member blah pukul 9.00, tapi ni dh pukul 9.06, dia ade lagi dalam rumah ni, x koje ke weii!!

Adus, time2 gini aku teringat kata mak ilah, nak tolong orang ada hadnya, kalo sampai menyusahkan diri, baik  takyah ditolong. Kita buat baik sangat, nanti orang pijak kepala kita

& sekarang aku rasa mamat ni dah pijak kepala kami

Ke dia takut tido sorang kat rumah tu? Musykil ni

5 comments:

Unknown said...

nak tumpang tdo boleh

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
zaifariza said...

Kalo x dua kalo komen mmg x sah kan bos,hahaha..boleeee sgt, g tido ngan mamat tu

Unknown said...

Banyakkan bersabo

zaifariza said...

Saya org paling bersabar dlm malaysia ni tau