Monday, August 1, 2016

Random lg

1-untuk kawan2 yg bertanya ape citer nyer ni, xde ape2 la, aku & hezrein ok.masih suami istri (insyallah sampai kami berkumpul ank beranak kat akhirat nnt), masih lagi bahagia, & msh lagi penuh dengan lawak2 bodoh kami

2- aku ok ke tak- alhamdulillah..kilo aku makin naik x lagi nampak turunnya..haha. untuk org yg otak kecik cam aku, space x banyak nak simpan.hati aku pon gitu gak, so untuk meraung bersedih setiap hari, tu jarang berlaku.

3- alhamdulillah, disebabkan space kecik ni, aku xde rasa nak berdendam..tambah2 duk ngan hezrein, bela dia sorang je cam bela ank 5, bukak je mata dh kene pkr masak ape, kene kumpul segala barang dia, cek beteri hp penuh x,kamera ok x, stokin dia campak mana, tengah hari masak ape, petang makan ape, tengah malam teringin ape, bla bla bla sampai la aku tido balik, so nak lyn perasaan mrh,sedih, bla bla adalah amat terhad. So sape yg psn ngan aku jgn berdendam tu..dak ehhh, aku ni baik orgnya, haha

4- baru2 ni kene ceramah ngan laki aku, dia ni menurun bakat mak ilah, tazkirah tip top, tp termakan gak hasutan syaitonn..hahaha..so aku sedar diri balik, aku fhm kenapa Allah jlnkan hdp aku gini, knp aku x selalu dapat ape yg aku nk & knp aku kawin ngan mohd hezrein.hahaha

5-msg2 ngan shbt lama.. knp org suke bercerita hebatnya hidup masing2, adakah nk bersaing2 @ menutup kekurangan sendiri? Kami pkr positif, dh hdp dia hebat, xkan dia nk bg citer sdh plak kan..tp kwn,aku rs kalo kita bersahabat, maknanya kt berkongsi rs,  berkongsi lelah.. grup wasup tu jd bosan bila kita duk bercerita bende general, mcm ko msg2 ngan jiran sblh rumah, hr ni msk ape, ank dh brp? Raya baju warna apa, sggh mak2 geng wasup itu..haha

6- biasa dgr ayat "x kene kat ko, cuba ko kene baru ko tau" @ pon yg sewaktu dgnnya.. ayat pemati kata ni, dgn kt lain org yg meluncurkan ayt ni x memerlukan nasihat, ejekan @ sindiran. Dia cm nk org sokong dia.btl @ slh blkg kira, asal ko sokong aku.bole join geng penyokong najib ni. Bila ko bercerita dgn manusia, ko kene bgtau respon camne ko nak (kalo ko kisahla ape respon yg tkang dgr akn kuarkan) kalo ko citer kat kambing, itu lain citer la.

7-Allah duga kita mmg x hbs, tu tanda kita ni manusia berakal.. org sakitkan hati kita tu dtg & pergi, sm gak cam kita ni,kekadang x sedar dh skitkan hati org,  memaafkan tu buat hati jd tenang, buat kita jd kuat. Nk mengadu lebih2, allah ada, meraung la sekuat hati.kita manusia sentiasa buat slh.kalo itu caranya untuk hapus dosa seberat gunung tu.. trime je la, kurang2 ringan sikit tanggungngan kat akhirat nnt.

8-ada org cakap ngan aku, aku ni hepi je mcm x ilang anak. Well, aku nangis bkn nak tunjuk kat org, perlu ke aku tunjuk sedih kat orang? Untuk tagih simpati? X perlu la kot. Aku masih lagi sedih, tambah2 bila aku mengaji, teringat kat adam, kekadang hezrein pon x paham,elok2 ngaji sekali hidung sedut hingus, hahaha..xper, aku ada allah, aku ngadu kat dia..& aku ada insan2 yg berkali2 jadi tempat luahan hati, & selebihnya aku dikelilingi oleh orang2 yang sayang kat aku, so apa kurangnya?

9-lagi seminggu nak start koje, selepas 4 tahun kawin, baru sebulan ni aku betul2 rasa jadi istri. Tahun pertama duduk dengan adik ipar, so privacy xde, tambah la pulak masa tu masing2 keje jauh, tengah malam baru sampai rumah. La ni, aku 24 jam kat rumah, hezrein pulak koje sekakang gajah dari rumah, memang banyak masa kami bersama. Lepas ni balik pada rutin asal.insyallah x lama kot..dah sampai masa kami hidup bersama, dah sampai masa aku jaga keperluan suami, jangan bagi orang lain ambik kesempatan ganti tempat aku..insyaallah

No comments: