Wednesday, September 7, 2016

& bibir mu menitip syurga
Aku berpaling "syurga katamu"
"Ya, aku berharap untuk ke syurga tuhan"
Oh patut aku ketawa dengan kenyataan itu?
Bagaimana tegar bibir mu mengulang ayat itu
Sedangkan liatnya zahirmu menyembah pada yang satu
Berapa lama sudah tak kau sahut panggilan itu?
Berapa lama sudah x kau sujud pada yang Satu?
& kau dambakan syurga menunggumu?
Haruskah begitu?
& telah malaikat bisikkan ke telinga ku
kau berada pada ketikanya tuhan memanggil
Kenapa kau tak cuit bahunya sama2 menyahut?
Tersentak
Salahku kah itu?
Salah akukah bila dia nyenyak tido pada saat sepatutnya dahi itu di tikar sembahyang?
& aku berharap syurga untukku seorang?
Apa akan jadi pada dia yang tak aku sedarkan?
Aku tamak
Pentingkan diri
apakah itu nilai hamba yg dicari?
Allah...aku harap untuk kuat mengejut insan yg nyenyak pada dinihari mu
Aku lemah
aku x mampu mengacau lena
Aku tak kuat untuk bersuara
sedangkan aku baru merangkak mengejar syurga
Apa yg ada pada insan selemah ini?
Aku pohon
Aku mohon
Sedarkan mereka..

No comments: