Sunday, December 11, 2016

Laki aku bg tazkirah

Ade aku ckp laki aku tu gile smuel?
Oooo, nnt aku citer tahap kronik dia

Satu hari ahli lembaga tertinggi smuel bla bla, termasuk la pengarah, setiusaha, bendahari ajk2 di terperanjatkan dengan pengunduran slh seorg dr org kuat mereka. Pengunduran itu sgt la tiba2 sehingga puan pengarah meminta laki aku (ada aku ckp laki aku adalah ahli tertinggi majlis smuel bal bla?) Menyiasat kes tergempar ini

& bermula la kesibukan laki aku jd sepy, call berkali, wasup, tgglkan voice note, ceduk2 info dr ahli smuel bla bla yg lain, n akhirnya mohd hezrein hangin tahap 9

Satu info x dpt, call x angkat, wasup x jwp.yg diorg tahu,alasan mamat tu mengundur diri adalah sbb kemurungan, so nk cr ketenangan. Rpnyer msk kelab smuel ni memurungkan hidup dia.

So suami aku pns, dia call puan presiden, maka puan presiden kene dgr ceramah laki aku.antara butir2 yg dia recall blk kat aku:

"Dalam hdp ni,kita kene jg 3 hubungan je, ko jg 3 hubungan ni, confirm ko xde mslh,

Hubungan pertama, hubungan dgn allah,hubungan kedua, dgn manusia, hubungan ke tiga, dgn alam. Ko jaga 3 hubungan ni, insyallah hidup ko tenteram aman je.ko x jg 3 tu, jgn tanya la kenapa ko x tenang"

& isteri kesayangan menyampuk

"Ooo, pg td dia buang smph kat jln ikut tingkap keta, tu yg x tenang hdp dia tu"

Aku ckp betullah kan, tu dikira hubungan dgn alam tu

& laki aku trus sentap, trus diam..

Krik krik

No comments: