Tuesday, September 27, 2016

Duit

Pagi2 dah kene ceramah tentang duit

Camne aku nak kata ye..iye, duit tu penting
Aku teringin nak hidup senang
Mampu nak beli semua bende tanpa pikir 50-60 kali
Nak makan ape sahaja teringin kat tekak
Nak penuhkan rumah dengan segala perabut yg bole buat aku bangun pagi tersenyum sbb rmh aku tersangat indah
Nak pakai bergaya, tudung belit2,bior nmpk 3-4 tahun muda
Nak belanja sume org, nak beli segala bende yg ank2 aku suke so aku bole tgk riak muke yg priceless dari diaorg
Nak g melancong ngan hezrein berkali2,so kami ade honeymoon yg bkali2, hahahaha
Nak g tanah suci ngan hezrein berkali2,
Yup...impian manusia normal kan

Tapi bila aku kawin ngan hezrein, impian tu bnyk yg aku kene kuburkan..sakit..yes
Aku x biasa hidup senang, & bila aku  kawin, aku berharap untuk hidup senang
Cliche sangat kan

Tapi aku belajar sesuatu dalam kehidupan baru itu
Aku belajar untuk redha, untuk rasa cukup dengan segala yang ada
rasa bersyukur sekurang-kurangnya Allah sihatkan kami untuk terus cari rezeki
Rasa bahagia, kami masih ada satu sama lain

Untuk impian itu..insyallah, satu hari nanti aku & suami akan kecapi jugak, cuma perlu sabar & usaha

& buat masa ni, aku dah cukup bersyukur dengan apa yang aku ada
Selebihnya aku ada Dia untuk aku adu segala lelah
& aku ada dia, suami yg sentiasa sedarkan aku, hidup ni kita jangan terlalu berkehendak..takut kita jadi tamak & lupa sapa kita sebenarnya

Alhamdulillah...segalanya aku serah padaMu

No comments: