Sunday, July 27, 2008

aku yg semakin mengembang

aku ade kat kedai pg2 ahad ni

dah lm btl rsnyer aku duk ngadap keje yg x nmpk2 surut ni...sejak blk dr berpoya2 ari 2..mn ade aku dpt relek...msk keje pkl 8..blk, sebelum pkl 9 lbh...jgn harap le nmpk muke aku kat rmh..ade skali ari 2..pkl 11 lbh x blk2 lg..bengang member2 ni(org2 yg duk buat rmh akak aku-akak aku import dr jimah lama) dioreg dah satu hari duk buat rmh..nak membuta x leh, bunyik mesin photostat.

aku ingat mgg dpn aku nak start tolak order utk sabtu ahad..aku nak blk kg arr..aku sdh rindu sm itu kiki lala (anak kucing aku yg mak & adik2nyer mati kn gelek-citer sayu beb..nnt ade ms aku citer) ngan itu aku nyer baby aka cuperman (aku je leh pggl nm2 tu..org lain panggil..dia dulik pon x..muhahahha)

n disebabkan kesibukan aku skrg...aku jd kuat makan!!! waaaaa..aku x slh..aku x salahhh..."buka suar sy yg ketat...sy yg dah gemuk" muhahahaha...(kwn2 yg penah hdp ngan aku..ade sesape ingat dialog ni? dialog yg buat korang gelak blk pintu..tgglkan aku ngadap singa yg tgh mengamuk smbl sepak2.hentak2 meja-hampeh korang!)

aku dtg2 je..smbl2 buat keje aku menala mee aku beli kat makcik mahal bwh kedai aku ni, tgh hr, disbbkan keterujaan aku buat keje..aku slalu lp mkn...so smp je magrib,,mulala perut aku buat mogok...dia bukan mogok lapo dah..dia mogok nak berenti keje trus! maknenya aku mcm kn gastrik..pedih gile..nak x nak mmg aku kn g mkn..so skrg ni..bayangkan aku kn mkn time malam..time yg sblm ni plg aku trauma nak pegang pinggan..huhuhu

2 yg membuatkan aku rs bdn aku makin mengembang arr...tmbh2 aku skrg makan nasik balik..adusss azab btl nak ngecikkan bdn ni..ade sesape yg leh bantu aku? huhuhuhu
semalam lagi sdp...pg aku mkn mee grg..tgh hr aku tala roti wholegrain 2 (kunun nak kuruskan) pas2 ptg aku dah x tahan dah...mula maragau cr bende nak dimkn..roti2 dah x memberi kesan dah..last2 blk smlm akak aku kt abg ipar aku kirim lauk (asyam ayub g perkampungan org asli smlm..diorg msk kancil utk mkn tgh hr..n mr asyam ats sbb nak bg bini rs kancil utk kali pertama-xde maknenyer..kitaorg ni dr kecik dah merasa makanana2 esotik mcm 2 tau, dia kirimkan lah lauk 2 kat bdk2 dia) akak aku msk nasik..aku menala makan nasik pkl 9 lbh yer..x ckp ngan tu..aku baham lak dua keping roti...adusss!!

hr 2 mak aku dtg..dia kata aku dah ade shape..cm prut agak membelon..aku rs kalo dia nmpk aku mgg ni sah dia kata "seminggu je la tahan shape ko 2 yer ngah" huhuhuuhu...

kalo mr tambii tgk lg le..sah2 dia gelak2 smbl dlm hati mengutuk aku 4-5 bakul..bukan aku x tahu 2...ari 2 time mkn ngan kwn dia,,aku order air je..bole dia ckp ngan mamat 2 "aku saje x bg dia mkn bnyk..sok kawin..nak ambik gambo" 2 je alasan dia x bg aku mkn bnyk? sbb nak ambik gambo ms kawin? nnt..aku kembungkan pipi aku cam katak menguak 2 ms ambik gambo!! lu arr...apa pasai x cr makwe kurus dulu? skrg sibuk le srh aku kurus..nsb baik aku mmg niat nak kurus sblm jmp dia lg..kalo idok..x hingin aku..makin dia sibuk2 srh aku kurus...makin aku tingkatkan kg 2 lagi..padan muke dia..tp yg aku peliknyer..pesal sume bekas makwe dia sumenyer bulat? muhahahaha

mlm td dia cal..kata mak datin sudah bg plan..tahun dpn kawin..so skrg..bln2 mak datin mintak seribu..nak simpan..hihihi..aku x tahu..aku sdh letak rate hantaran aku ari 2..muhahahah..tp sdp2 warning aku " lg 5 bulan nak kurus yer..sila turunkan berat badan..sok nak ambik gambo" kejadah btl!!!

2 hr lps cal mijun...mijun citer dia g buat check up ..dokter 2 citer,,hati dia bnyk toksin..kesnyer, bdn dia ni cm bole menyimpan..x leh membuang..maksudnyer toksin dlm bdn dia x penah kuar..iiieee risau aku...so dokter 2 beri solution..beli ubat yg dia jual (dr ni otak bisnes leh tahan gak) pok pet pok pet..bla..bla..bnla..mijun kata dr tu kata..dlm 18 hr dia cuci bdn kita n lps 2,,berat bdn kita akan trn dgn sdr, sbb segala kotoran dlm 2 dah dibersihkan..aku bila dgr gi2..amat le xcited..tmbh2 mijun kata dia nak cb..tp bila mijun ckp harga dia..SERIBU alamak!!! gadai bulu pon blom ckp nak beli ubat tu..dah le 2 supplement utk sebln je..patut aku cr datuk mana2 buat skandal gini...

tp kalo mijun btl2 trn..aku rs aku kn beli gak..kurang2 bdn sihat kan..bila aku citer kat tambii aku tu..aku ckp ubat 2 akan buat bdn kita back to normal..bole dia gelak dekah2..hampeh tul...sbbnyer,,aku mn penah kurus!! so normal bab mn? kiji kan?

xper..buat ms ni aku usaha dulu mn patut..teh aku x 2 cam dah xde kesan je..lm gak aku x memerut ni...iskhhh bala sggh!!

No comments: