Wednesday, July 16, 2008

jumbo vs pirhana











VS

Sebelum aku trus mengarut...aku nak bgtau..aku normal ms tls entry ni..n aku blom lg terasa nak ganti si steve arwin yg mati kn sengat pari 2

aku bg tajuk gi2 cm sbb aku nak menyatakan ketidak puasan hati aku...tp x leh diubah..so kn trime hakikat..

tahu sape si jumbo 2? haaa 2 le aku..maknenyer aku ni leh tahan le bsrnyer kan....ikan pirana 2? korang tahu2 sdr la..aku mls nak ckp..nnt hidung dia yg cam setongkol bawang 2 mengembang jd mcm setongkol jambu *****

citernyer...korang th gajah kan...bdn ala2 menimbun gebu gi2..harus dia mkn banyak kan..so maknenyer..disebabkan aku bersaiz gebu...(pinjam ayat sedara) harus la slera aku pon berskala besar la kan...normal le 2..

tp cb korang tgk si pirana 2...knl pirana? x knl g tgk national geography...saiznyer amatla ciput tp sleranyer..ya Allah..segala bende leh je sumbat dlm prut dia..x sedar kecikkan..

so skrg sila adjustkan kes aku ngan mr tambii ngan binatang 2 ekor ni..haaa ni le pelajaran kita hr ni yer anak2..gajah vs pirana..
aku bengang kekadang tau...sape2 yg knl aku th le camne usahanyer aku nak kuruskan bdn..jgn le kt aku x g jogging x buat senaman..mmg aku x buat..sbbnyer ms aku lbh bnyk hbs kat kedai..xde ms nak buat..setakat minum teh lansing....pil..tahan mkn..x mkn nasik..bla..bla..bla..sume aku dah buat...hasilnyer? mmg le ade..tp x begitu menakjubkan aku lg la...dulu saiz baju aku xxl..skrg br tkr saiz l..sedangkan dah dkt sethn lbh aku usaha kuruskan bdn..sblm knl tambii lagi aku dah buat..tp x capai skala yg aku nak lg..pnt tau kontrol mkn..tanyala org2 yg duk buat bende yg sm cam aku ni..

yg tmbh ketidakpuasan hati aku...aku x brp gemar coklat. aiskrim..atau bende2 manis..kiranyer aku mkn bende basic..aku x tido siang (aku slalu keje 7 days aweek..smp pkl 7 mlm) n aku x mkn waktu mlm...still brt aku x pnh menurun..kalo trn pon mgkn x smp setengah kilo kot...ceh!! kalo daging aku laku cam daging lembu...kaya gak aku..aku rs metabolisme aku rendah la....sbb 2 aku ssh sgt nak kurus (ayat sdpkan hati)


itu mr tambii...korang nak th..dia ade 10 prut! 10 ok...kalo korang bekajar lembu ade 4 prut..tambii aku ade 10 prut..dia akn lapo setiap 2 jam..kekadang sebelum ckp 2 jam pon dia dah ngadu lapo..dia allergik dgr suara aku..dgr je suara aku automatik prut dia mintak isi...dgr je suara aku automatik anak tekak dia menjerit lapo...2 blom kira dia tergelak..dia menyapu..dia lipat baju..dia..dia..dia..dia.. hbs je.. sah prut dia lapo..pelik aku jns prut dia ni..kenan ape tah..

n yg menyebabkan aku skit ati..dia nia x la pulak bsr2!! kes bantut ke ape? dak la..aku bukan ckp bab tgg..bab brt bdn dia 2..pelik aku..isi le bnyk mn pon..brp tong pon dia tala brt dia sah mantain...naik time makan..sejam pas2 kembali normal...aku rs dia ni spesis elien laaa..agaknyer mak datin tertukar ank ngan elien ms kat hospital dulu kot...


aku kalo berckp mesti ade bukti..kalo x org x caya aku ckp kan...

jap aku cr bukti

tarikh- 13/7/2008

masa-lunch

tmpt-domino mid valley

ats motor lagi dia dah merengek nak mkn domino piza yer...n ms dia start merengek 2..x smp sejam, dia br je melantak nasi lemak ngan ayaq milo..bole?..aku ni tgh kebuloq x mkn ape2 dr pg td rilek je..smp mid valley...trus cr domino..time 2 x sure ade domino ke tak kat mid valley 2...nsb baik ade






sampai2 trus belek menu...semua menu ats meja dia bolot..bkn nak bg aku pilih pon...kiji sggh
Puas belek br tanya aku..kita order ni yer..ni sdp..tp yg ni pon cam sdp..bla..bla..bla...aku ingat dia ni ade bela hantu raya la..





muke x sabo tgg bdk domino ambk order..." bila diorg nak ambik order ni...aku dah kebuloq niii"








bende pertama yg smp mushroom sup..smp je dia bg tala hbs dia pun yer..x sempat2 tgg itu garlic bread...dah hbs dia punyer soup br garlic bread smp...dia dah jeling2 soup aku...bg lee...aku nak kejekan coeslow 2..










muke hepi..pizza dah smp...smp je piza dia trus ambik pisau..tolong kerat2kan piza...aku pon pelik..pesal rajin sgt..slalu 2 nak mkn gule2 pon aku yg kene bukak plastik..rp2nyer ade maksud tersirat..dia nak terkam bhgn paling bsr utk dia dulu...seee???!!!












see..btl x kata2 aku?











begitu sibuk mengunyah...sesekali je angkat muke







last piza..pon dia tale sume....









burppp..alhamdulillah..nsb baik tau kenyang











bos aku sgt pandai kan..lps mkn..dia sususn2 pinggang2 ni ..pas2 dia hempuk dpn aku..lu nak buktikan ape yer tambii?


so..ckp bukti x? aku pon sbnrnya ade mslh gak...time mkn ngan tambiii..kuasa mentedarah aku totally out..aku pon phm..time mkn ngan kwn2 xde lak gi2..laju je melantak..buat kt mijun "korang kalo mkn dgn diorg ni (aku, sue sap..termsk le org yg kuarkan ayat 2) jgn kelip mata..kalo kelip alamat sume makanan dpn 2 lenyap le.."muhahaha..ayat sahih nmnyer...

tp time mkn ngan tambi kuasa menyambar makanan aku mcm kn sedut...tah2 btl kot si tambii aku ni elian yg bole sdt2 kuasa org?

tp aku x kisah ponnn..mkn le sygg..mkn kenyang...patut2 sok kita lumba lak prut sape yg membulat...

No comments: