Thursday, August 21, 2008

chef aku dah balik

chef dah blik..alamat menderita la cacing aku lps ni
menderita nak mkn sedap2..aku x kisah..sian cacing arr..huwahuwahuwah

ooo aku xde mood le nak nulis hr ni..tp tetap gatal menulis
nape yer kak su..muhahahaha

aku x bg ape2 kat chef td..x hingat lnsg..takut2 xde lak duit dia nnt
ptptpu dia x msk lg rsnyer..tp dgr2 dia dpt sumbangan dr yb n9..
kalo btl dpt..kurang2 ringan skit beban..

sesape dpt tlg settle prob aku ni?
aku ade mslh arr
pesal ekk aku suke muntah lps mkn?
bkn aku nak ok..tp tekak aku mual..selagi x buang selagi 2 aku akn mual

kekadang aku tahan gak..tp mmg last2 aku akn kuarkan..gile kan
aku rs aku xleh mkn bnyk2 la..tp nak kt bnyk pon x gak..
td si chef anto nasik ngan gulai ikn parang+sayur sawi+smbl ayam
tgh sdp2 mkn..skali rs full gile..aku berenti mkn
tp pas2 rs mual..aku g toilet..buang isi..membazir sggh

kalo muntah gi2..aku leh jd kurus, xper gak..ni xde la pulak..makin menaik skala ade ar
mak aku dah bising2 kata bdn aku naik balik..bsn btl
aku x tau le nak buat camne spy bdn aku leh susut..
ni pantang aku mkn lbh skit..mula la naik..aiyoooo

chef xde ni..aku mula blk ar x mkn mlm..
kan bgs kalo ko ddk sini kak su..hr2 aku paksa ko g jogging ngan aku
tp probnyer sini xde tmpt rekreasi yg menarik..tmpt2 nak joging2..utan ade la
2 sume nak membantutkan usaha aku le tu..

iskhhh sshnyer nak merasa ramping
kurang2 kalo kurus..bdn pon sihat..penyakit ssh nak hinggap
tmbh la pulak family belah mak n ayh aku 2-2 ade penyakit kencing manis n darah tinggi
tu mak aku pon dah ade kencing manis
tu yg riso ni

metabolisme aku rendah sgt la..aku tgk org lain tu..kalo aktif skit sah turun
tgk kak su tu jke la..pose satu hr..leh trn berat
dia trn siang..dia naik malam..muhahahaha (kes berbuka melampaui batas...ampun kak suuu)
kalo aku..xde makne yer..org lain time pose time nak meramping bdn..aku time pose..xde makne
org lain time sahur bgn makan..aku lak..time sahur xde slera..

melalut dahhh..

4 comments:

SueGinola said...

Suke...Kak Zai nulis...
Kan ke org ni teruja blog kak Zai..ishhh...

Apelak org cpt turun berat badan..kalo cpt dh lame kurus weii..hehehhe..
Tapi..biasele..org mane sanggup nk kurang makan..xlehhh..

Awk tu suke muntah, takut kena bulimia je..ishhhh...

zaifariza said...

tocheee2..ade gak org sudi membc ape aku mengarut

bulumia 2 takut mkn..aku ni mkn brani je kak

ko g slhkan cacing2 dlm prut aku..diorg tu memilih sgt

Anonymous said...

dulu pun ida ada mengalami masalah yang sama.bila makan terlalu kenyang la..elok2 je makan, balik dari dining hall. trus meluru ke toilet buang isi perut. tapi sekarang tidak lagi!!

rasanya elok sendiri kot..takde pun buat ape2..skang ni makan nasi bbukit pun ok je..cuma mengah je la..heheh

zaifariza said...

lu x per sedara,
bdn tetap saiz playwood

akak ko ni..mkn skit..bdn ala2 kayu buat tiang

mkn bnyk..bdn naik ala2 pokok balak

sgt sedihhhh