Thursday, August 21, 2008

kisah seorang petani part time



org tua yg pegang baby tu..adik aku..family aku pggl dia..kaklang..aku pggl dia..ketot..hohohooo..

ketot adelah seorang kerani dia sebuah jabatan kerajaan..dulu dia cm kontrak..tp alhamdulillah..skrg sdh tetap lor...murah rezeki dia..

selain dr bekerja sebagai kerani..ketot juga memegang jawatan sebagai petani secara sambilan....sebagai petani sambilan..dia cm msk keje 2 kali sebulan..n x smp sejam..sgt2 sambilan kan..




ketot ditempat keje...sgt progresif ok



disebabkan begitu sambilan...bnyk le pokok2 yg dia tanam menderita kekurangan air...dah tu tanam jauh sgt dr punca air..sape srh kan..sian aku tgk pokok2 yg dia tanam..bnyk yg dah nazak..nsb baik aku ade..so aku le tukang siram..






pokok kubis..the one n only..sian aku tgk kubis ni..dah le ditanam di tanah gersang..siap ade makluk perosak lak 2..berlubang2




tgk cili dia...terbayang aku smbl ikan sembilang cili padi...


ko tgk...musim buah dah nak hbs kan...tp rambutan mak aku x luak2..pnt dia agih2kan kat org..

mgg ni insyallah blk lagi kg...aku dah plan ngan ketot n bade..nak buat sample utk kuih raya..rpnyer pose x lm lagi yer..nsb aku dah ganti pose..

2 comments:

umieadam said...

meh kasi sikit rambutan tu kat aku ni hah!

rajin adik ko...bercucuk tanam
bagus ar dia..

zaifariza said...

ni pompuan jap lagi aku sule jgn mrh aku!!

ari 2 aku ajk g rmh aku..x nak..x ko g sewa lori..angkut buah2 tu
huwahuwahuwahh

aku pon rajin ape..sikit x nak puji aku..huhuhuhu