Tuesday, August 26, 2008

citer penuh gambo 1

kak su slalu membebel..nape aku mls menulis..aku slalu ckp..aku xde bende nak tulis..dan dia slalu kata aku membongak

ssh kalo ade org yg terlalu addict ngan blog aku..huwahuwahuwah...aku dah kata..pepg aku suke buat senaman idung kembang...ambik udara segar gi2
so..utk memuaskan hati kak su..aku ambik je gambo..ni time perjalanan aku nak blk kg dari muadzam

aku kuar rmh pkl 730 hr 2..kunun nak kejar bas pkl 8..lagipon jln kaki..sbb mr mrs asyam g kuantan malam tu. mrs ayu ade kursus





kenapa aku ambik gambo rmh?...rmh idaman aku...rumah kayu..yang ade laman luas..pokok2 sekeliling..pokok2 buah le semestinyer..ade kebun tanam sayur2 kat belakang rumah..ade bela ayam....pas2 ade kolam ikan belakang rumah..dngn kata lain..x perlu le aku berssh payah nak ke kedai tiap2 hari..tmbh2 skrg makcik2 & pakcik2 kedai sedang berlumba2 mengumpul duit nak g mekah...bukan x nak menolong diorg tunaikan niat suci..tp bangkrap ok..kalo hr2 g kedai kene ketuk x kurang dr 20 hinggit semata2 beli ayam sebelah, sayur skit..bawang setengah kilo


kalo korang lalu kat area bahau..kuala pilah..kalo korang jns aku..sah2 korang teruja cam aku gak..aku tiap kali lalu kat sini..mata aku melilau tgk rmh2 ni..tu kalo aku x membuta laaa..sronok kau..ade rmh mcm ni..anak cucu skali blik..penuh (huwahuwahuwah...berangan x hingat..kawin blommm)


tapi kalo korang perasan..kebanyakan rmh2 yg gini kat area pilah tu..dah xde penghuni..terbiar je kan..






seee...rmh cntk2 aku tgk..tp dah kene tggl..yg ni yg sempat aku ambik..bnyk lagi..aku kan dah dekat 6 thn berulang alik lalu pilh ni..ade rmh 2,mula2 dulu aku tgk ade org..slalu bila lalu ptg2 kat situ..ade nenek tua duk berbuai kat dpn rmh..tp la ni..rmh tu dah kosong dah..xde org..agaknyer nenek tu dah xde kot..al-fatihah



aku rs..kat pilah ni x ramai org muda lagi kot, ramai dah berhijrah,2 yg bila mak bapak diorg dah xde..diorg biarkan rmh tu kosong..yer la sape nak jaga kan...nak tgk meriah balik, tgg raya sok..nmpk le rmh2 yg kn tggl ni terbukak..anak cucu blk gamaknyer..terbela kejap..tp x sume pon gi2..ade yg terbiar smp kesdh ..cam rmh2 kat atas tu la..rmh cntk2...tp xde sape jaga


ade satu tu..aku minat gak..rmh tu dekat kubur cina..warna putih..tp mmg rmh lama sgt le tu..xde waris le kot,,skali pandang cam rmh antu pon ade (antu pon ade rmh-dia sewa ke beli..x tau le aku)





kenapa aku ambik gambo ni? nmpk pompuan yg pakai tudung tu? dia pakai suar pendek yer...aku yg gile sbb teruja tgk dia...kuikuikui






aku suke kedai buah..pasal tu aku ambik gambo ni..dulu kecik2 slalu harap ade gerai buah cam gini..bsr cekadak cita2 aku





abanggggg...ade orrg kawinnnnn!!!!



ado laie buah dughian ni..kampong den habih dah





ni jugak yg bnyk...ieeee subur bebenor pokok rambutan sekarang..jamu ape dibagi tah..mana2 g dia gak yg lebat berbuah




lalu pilah...ni le pokok yg melambak2 ditanam skrg..aku rs tiap2 rmh org kat pilah nun..x sah kalo xde pokok ni..termasuk le rmh mak aku..dah nmnyer bermenantukan org pilah kan...aku xde le berkenan sgt ngan buah naga ni...tp mak aku suke sgt..

sambungan...5 jam aku buat jadah ni..sume kak su nyer psl..huwahuwah

2 comments:

SueGinola said...

Alala...terharunye...

Byk no citer2 awk ye Kak Zai...heheheh

zaifariza said...

hampeh!!!
penat aku ko tau..nak memuaskan nafsu berblog ko tu