Friday, August 29, 2008

kiki dah xde

kucing yg aku bulatkan tu..nama dia kiki..adik si lala 2
dia dah xde..mati ms aku blk ahad lps
ms blk 2..mak aku kt dia x nak mkn..sakit.

aku lak sibuk ngan baby..x la mencr dia...cm srh ketot cr n tengok mulut dia..
dia pon x muncul2 dpn aku

mlm sab2 tu aku cr dia..nak bg mkn..x jumpa..pg ahad cr..pggl x dtg2..kucing mak aku..msg2 ade nm..so pggl dia akn meloncat2 datang..ni xde

smp pkl 1230.,.ame jerit..kata kiki dah mati..aku ngan ketot berlari kuar..tgk dia mati kat ats rumput..btl2 kat dapur aku..

agaknyer tau dia nak mati..n xnak sshkan org cr dia..dia kuar


sian dia..terbaring kat situ..ketot x bg dekat..sbb time tu aku dukung baby..dia kata takut badi..btl tah tidak
ketot gali lubang..nak tanam mayat kiki..pn faridah blik rmh bising..kata x elok kucing tnm dekat ngan rmh..takut nnt petir mancar kat situ..pelik aku..rmh lama aku dulu ade gak aku tanam kucing2 aku yg mati..xde ape2 pon..jgn kucing..lembu..ayam semua aku tanam dekat2 rmh je dulu..kira rmh aku dulu tanah perkuburan haiwan..xde bende ponnn
aku ckp kat lala- "lala adik ko dah xde"
sikit sengal ni x sedih..loncat2 lagi ade
aku mrh dia..mak aku kata dia suke kot..sbb ms kiki ade..kiki suke buli dia..lgpon kiki manja ngan kitaorg..so dia ni rs dianaktirikan kot
slamat tggl kiki...

2 comments:

Unknown said...

sedih giler kalau kucing kesayangan mati..dulu masa kecik2 siap gaduh ngan abang depan umah sebab dia langgar kucing kita smpai mati...

dah besar ni rasa mcm lawak je majok ngan jiran...

tapi mmg sedih la, kucing kan suka manja2 ngan kita

zaifariza said...

2 la..sedih sgt bila sesesuatu yg dekat ngan kita pergi

even kucing..dia pon part of our life kan