Wednesday, September 24, 2008

buka pose ngan ikan bakar ala kakak aku

edisi tertunggak-x puas hati nyer psl harus aku memekak kat sini
citernyer,
hari isnin "ngah, hr khamis kita buka kat luar yer..kita makan ikan bakar kat segamat"
aku bila dgr ikan bakaq..ape lagii..empang sah2 terbukak smp le dpt ikan tu..
pagi hari selasa
"ngah kita g segamat ari ni yer.." oooo empang aku makin luas bukaknyer..cpt le jam 2 jln..aku nak mkn ikn bakar ari ni!!
petang selasa
"ngah..x jd la g segamat hr ni...aku kn tgg duit dtg mlm ni.besok abg aku g kuantan lak. kita g hr khamis je la"
huhuhuhu...seksa batin aku je..xper2..2 hr je lagi..sabo2..jgn menceceh lagi
hari khamis
x sabo2 nak mengene ikan bakar...aku rs air liur aku..kalo dibiarkan mau lembap je lantai kedai aku ni..org tanya..
"pesal basah je lantai ni kak, lekit lak 2?"
"air liur akak dik..halal kan je kalo terpijak tu"
petang..sblm pkl 530..aku dah tergedik2 nak ttp kedai..penangan ikan bakar nyer psl



first, g cari tv utk rmh akak aku...diorg sibuk cr tv..aku ngan aina sibuk cr freezer..
"makngah..aina nak yg ni"-freezer yg tepi belah kiri 2
"ok la..srh umi beli..kalo aina nakal2 leh la umi sumbat je dlm 2"-freezer tu nyer tempat sayur bapak punyer bsr gedabak
cek2 jam..skali dah pkl 715 rpnyer..aiyooo..x buka lagi!!
aku bwk aina g mc d sebelah tu..akak aku pesan
"jgn beli mcm2..beli air je..nnt xde slera nak mkn"
dlm hati: "ikan bakar, wait for me!!!!"



buka kat tepi kedai..sian anak aku..nsb baik dia x menggedik2 nak buka sdp2..lgpon dah janji nak g mkn lps akak aku dpt tv dia..aku beli air ngan kentang grg


lps dpt tv..akak aku kata nak beli kabinet tv pulak..kes takut kedai perabot dah ttp..mmg dah ttp pon..nsb baik bosnyer nak bukakkan pintu balik


aku ngan aina duk dlm keta je..akak aku ade beli kuih kat psr ramadhan. smbl mkn kuih, smbl dgr aku melalak dlm keta..mengajuk aina nyanyi lagu barbie doll
"do u want a be..b-a-r-b-i-e"

dah dpt kabinet tv, g solat lak
lps solat
mr asyam :"nak buke kat mana ni"
dlm hati aku dah menjerit dah..along kata ikan bakarrrr!!!
skali akak aku yg cendekeh tu kata
"pizza hut agaknyer dah x penuh kot"

hah!!! ko ulang lagi skali!!! PIZZA???!!!
hampeh ayu..mula2 ajak aku buka mkn ikn bakar..smp segamat dia ubah ayat lak
ayat x puas hati aku kuar
"kata nak mkn ikan bakar?"
ayat menjwp x puas hati aku
"ala ngah..kat situ mesti penuh lagi"

HAMPEHHH!!!!


IKAN BAKAR ala kakak aku
smp pizza..tgk menu..sume piza hbs..tggl jenis yg crusty crust 2 je..tala tu je la
mintak spegethi..almaklum tekak aku tekak kg jimah
walaupun teruja ngan spegethi..time2 buka ni nasik jugak yg terbayang
sume x hbs..cm aina je mengejekan 2 mangkuk mushroom sup tu..dia nyer ngan aku punyer
nak nak hbs ramdhan dah ni..bila tah nak pekene ikan bakar segamat tu
kakak aku punyer review psl ikan bkr segamat 2 amatla marbeles
saje nak buat air liur aku menceceh
su..nnt aku anto order ko 2..kita g cr ikan bakar yer
sian anak dlm prut aku ni..nak ikan bakar
muhahahaha

2 comments:

umieadam said...

bestnya menu
spaghetti cam sedap je
mulalh aku pulak nak buat

zaifariza said...

rajinnyer nak buat
aku bln pose ni..tekak nasik gak penting