Saturday, September 20, 2008

mak aku dah kuar wad

pertama2 skali..nak ucap tq pd korang yg doakan utk mak aku
alhamdulillah..hr ni mak aku dah kuar
walaupun semalam paras gula naik balik..pg aku g 12..tgh hr trn 5.2..pas2 naik 8
tp mlm td..dlm pkl 10..dia trn blk ke 5.2
pg td cek..still 5.2..so doktor lpskan mak aku
mlm td adik2 aku smp..bade smlm tipon staff kat tmpt dia praktikal dl
dia ade diabetes gak..so tanya dia kalo ade petua ape2
so smlm dpt petua..dia srh rebuskan jus epal hijau ngan serai

so sibade lps buka smlm dia buat
mlm td segerombolan kitaorg adik beranak,menantu2 mak aku n cucu dia yg 2 org 2 g menjenguk mak aku
bade bwk la jus 2
sblm minum mak aku warning dia
"naik balik gula mak..sok aku suntut pale tu" muhahahahah
so dlm brani x brani si bade ni bagi le
takut gak kalo gula mak aku naik blk..sah2 bkn setakat mak aku suntut pale dia..aku ingat aku adik beradik2 pakat nak pijak je dia 2..pepandai bg petua bukan2

skali pg td ayah aku cal dr kg..dia kata mak cal dia..yer la mak aku mn dia ingat no lain selain no tipon rmh kat kg
dia kata mak aku dah bole blk..tergopoh2 kitaorg g hospt
rpnyer pihak hospt dah bnyk kali cal mr asyam..tah mn dia cmpk tipon..x dgr
manusia plg kembang idung..dah tentu la bade..semua puji petua dia

mak aku dah blk..lega rsnyer..kurang2 satu prob dah setel..
lps buka karang kitaorg blk kg..konvoi 2 keta..nak anto mak aku
karang pengapkan dia lm2 rmh akak aku..mau msk hosp blk dia
kepala dia tu duk pkr ayah aku yg duk rmh x de sape jaga mkn minum
mlm td..aku calkan ayh aku..dia ckp smbl mata bergenang
dgr ayh aku kn msk sdr..lps blk keje pkl 9 br nak cr nasik
sesekali ssh..dulu bujang2 pandai je mkn telur grg..muhahahaha
nak buat camne..suami dia..hubungan tu unik skit

blk kg start buat kuih blk..tggl skit lagi
alhamdulillah..dah separuh order kitaorg anto..smp la ni xde lak komplin
walaupun br pertama kali cb..ala asal hati ikhlas..insyallah org trime ape usaha kita
kurang2 x jd hangat2 taik ayam projek aku kali ni

tq yer korang

5 comments:

Anonymous said...

ko nye ayat tu tulis elok2 xleh ker..ssh aku nak eja bongok

MiD \(^0 0^)/ said...

dah kuar yer..bagusla tu..agaknyer riso ayah ko terus mak ko baik.. dpt balik rumah lg ok la tu

Anonymous said...

dahs ihat ek..Alhamdulillah.nanti raya dtg umah ekk

zaifariza said...

bade
ngan kata lain
KO TU BONGOK!

mid,
haah lega ati oo
tq2

sedara,
alhamdulillah..
insyallah smp sok
nak mkn lemang ngan rendang tau
order awl2..kang hbs lak stok utk akak:)

Anonymous said...

lomang tak buek dho..boli yo kek topi jalan nu ha...ketupek yo yg ado buek..itu pun copek..omak den suko bagi kek adik eh..laki nok mah tu hantu rondang omak den..