Monday, September 8, 2008

korang ingat bende alah ni???

sape ingat citer disebalik bende ni..angkat tgn!!!

ooo sesape yg blur...aku nak bgtau..alkisahnyer ni wujud ms aku ddk ngan ema dulu..time tu korang duk rmh belakang..tp rsnyer ade gak aku citer sambil menyumpah seranah kat korang..

suriani supian..ko x hingat mmg le ko tale lipas ms sahur td

bende ni tangki air kan? betul kan?

bende ni aku jumpa kat rmh akak aku..ms diorg renovate rmh akak aku ari 2..so teringat citer lm2..

ms 2 aku last sem..duk rmh sewa ramai2..dekat nak hbs sem ms 2, tau2 la ms studi..duk ramai2..pg2 berebut bilik air le..nak mandi jgn mcm puteri raja bersiram..alamat kene sumpah serananh le ko..

so satu hr..berlaku satu misteri kat rmh sewa kitaorg..bukak pili paip jumpa bulu..sgt misteri ok..ms tu lak..aku terpengaruh ngan citer dark water-citer yg antu bdk cr mak dia..antu tu adelah budak yg jatuh dlm tangki air kat rmh flat dia..xde sape yg tahu dia ade kat dlm 2..so kitaorg ni (akulah tu-xkan nak ngaku aku sorang kan) "gile matang" ala2 bdk2 umur 5 tahun terpengaruh ngan citer power rangers, so aku pon mula la pikir bukan2..

ms tu terpikir ade mayat org terapung2 kat tangki tu..tmbh2 ms tu adelak kuar citer, ade org suke ngintai rmh2 sewa anak2 dara kat seksyen 2..rmh geng aku kat blkg dah kene..so mgkn mamat 2 nak mengintai rmh kitaorg lak (menyesal x sudah le ko..g intai rmh bebdk berat) ms dia panjat tu..x camne dia terlebur dlm tangki tu..lemas..waaa imiginasi terlampau sggh kan aku

tp wa kn jaga reputasi..aku x ckp ngan diorg psl imiginasi terlampau aku tu..kang aku kn gelak kaw2..tmbh2 dlm rmh tu, sume org x tgk citer antu..cm aku ngan mira gile tgk citer gi2..kalo diorg tau aku berimiginasi cam 2 mau seko2 gelak guling2

member2 aku lak ms tu mcm x ambik pot sgt..org x tgk citer antu nyer statement "ala..burung terbang2,,bulu dia jatuh dlm tu" sggh jauh larinyer dr aku nyer pemikiran kretif

tp lm2..bukan setakat jumpa bulu...ngan bau2 skali muncul..ko bayangkan ko mandi tp air yg ko duk dirus kat bdn tu bau bangkai..iskhh..bersabun kemain..konon2 nak membuang segala daki kat bdn..tp kuar bilik air bau bangkai..woooo sgt unik ok..

bila dah kuar bau..baru seko2 nak pikir ala2 aku..haaa korang tgk..aku lbh adeban dr korang ok..tp kalo nmnyer x tgk citer antu..walaupun subjek nyer msih sama..tp olahan citer amat berbeza..sgt x tragik diorg ni

kat pale minah2 tu..diorg rs ade tikus jatuh dlm tangki tu..oalahan citernyer, ade tikus yg merayap2 kat atas atap tu..sekali kedebummm..jatuh dlm tangko air tu..tikus x pandai berenang..so innalillah le ko kat situuu

bila lm2 x tahan.. sebab seko2 kene mandi kat luar..mandi berkemban ala2 citer semerah padi..tp bkn ditemani bunyik air sg tp bunyik cencoret kuik2 (cencorot bunyik kuik2 ke?), nak bgtau..dia tinjau kitaorg mandi (tah2 diorg bukak panggung kat situ..citer ala2 sx)..so kitaorg mintak tlg pakwe mira panjat ke atas tu (dah seko2 berjantinakan pompuan..mau jatuh terkangkang kalo berniat nak memanjat ke atas tu)

so..tersingkap le misteri nyer..seko2 nyer ramalan x btl..muhahahaha..ceh..buang karan aku berimiginasi setiap mlm smbl teringat2 citer dark water tu

citer sbnrnyer...ade burung yg tgh terbang..tgh syok2 bereksen menunjukkan gaya2 akrobatik ngan burung2 pompuan smbl mengurat, tetiba dia telah diserang penyakit jantung..kiranyer heart attackla... so dia x mampu nak mengimbangi penerbangan tu..n jatuh keceper dlm tangki air rmh sewa kitaorg..agaknyer burung2 pompuan 2 pon meluat ngan dia, ditambah burung2 lelaki yg rs tergugat ngan kehadairan si eksen ni..maka xde sape yg dtg menolong..mereput le dia dlm tangko air kitaorg tu..citer kalo kuar dr mulut aku..sah unsur2 dramatik xkan dilupekan..

begitula citer bagaimana kitaorg merasa mandi air bangkai burung yg baunyer amat2lahh #$%

so..kalo sesekali korang terbau bau bangkai kat suriani supian tu, sila maafkan dia...badi burung berlagak tu melekat gamaknyer..muhahahaha (rekaan semata2)

suuuu..ampunnn..aku x salah!!!

5 comments:

MiD \(^0 0^)/ said...

hohoh..itu namanyer mandi tolak bala tahap kaw sekali...bukan calang2 jenis air blh dpt..org lain nak cari 7 jenis bunga pun susah..mike dpt air cap bangkai burung..free lg
tahniah!!!!

zaifariza said...

hammpehh!!!

ko monteng yer hr ni?> asal x bukak ym beb?

umieadam said...

huhu uwek..
camner nak berus gigi pakai air tu zai?

zaifariza said...

senang je
ambik gayung..isi air..kumur2
nak ra manis letak gula..muhahaha
uskh minah ni..saje nak buat tekak aku geli!

SueGinola said...

Geli la woiii..xyah lah citer...eiiiii