Tuesday, September 9, 2008

setahun yang membahagia kan





tajuk amat puitis...yer sila kutuk aku..

hohohohoho dulik makcik..kutuk le...aku suke..aku suke..muhahahaha

biasa la aku, suke cr kemarahan org

ooo aku bukan nak citer bende2 yg x bersangkut paut gi2..aku nak citer bende serius ok..serius.
dah 4 baris..masih x sampai citernyer...dpt kat si sue..harus aku kene jerit, muhahahahaha


hari ni, genap setahun aku ngan hezrein..bapak serius nyer citer kan..kan..kan..muhahahaha
ok intro dah kuar..sape rs nak start muntah..sila klik pangkah kat ujung belah atas kanan 2..muhahahah..see still cr psl..aku mmg pandai cr psl kan..semakin terasah perangai keji aku


hohoho..x eh...aku memain je korang...mn ade..saje nguji skala kesabaran korang bln2 pose gini


ok2..xnak melalut...kira pg td..ms ko kejutkan aku ngan msg terpospone ko pukul 5.21 minit pagi td suriani supian..baru je 20 min secara offically genap setahun aku ngan hezrein


so hr ni..nenek ko nak citer psl setahun yg lalu..kisah yg wujud setahun yg dulu..serta kisah2 yg mewujudkan citer ttg sethn yg dulu..paham cu? x paham?? buat2 je paham


alkisah bermula nyer cerita kisah seorang anak yg duka nestapa........sila sambung lirik itu..
sah..sampai pg sok citer aku x hbs kalo asyik melalut!!! fokus beb..fokus!!


aku kenal hezrein dlm bulan 5 tahun lps..dia tgglkan msg kat aku nyer 360..kan ade box kat tepi profile 2...haa dia tggl kat situ..tp disbbkan aku x membukak 360 aku secr kerap slps putus ngan elien..maka seminggu terpeseruk la msg tu kat situ..
tah camne satu ptg dekat2 nak magrib ade org tegur aku kat ym..ms 2 aku still bukak kedai smp kul 12 mlm..baru nak hdp ms tu..tmbh2 belah mlm aku buat tuisyen...so magrib2 ym aku still on so tersembul la nik bro tukang meng hai aku di waktu hmpr magrib..iskh2 anak bujang sapa la x g suarau lagi 2 kan...
aku lak..sejak terputus cinta ngan elian tu..aku trauma ngan lelaki2 hai2 kat ym ni..muhahahaha..setia ok..tmbh2 ms tu aku ngan zul..mn leh menambah list..mak setia ok nyah..tp agaknyer ms tu aku bosan gile..n ms tu zul dah mula buat onar2 kiji..so aku leh lak melayan si tukang tu..tp biasala kalo menyembang ngan aku..x dapek do ko baca ayat sopan santun bermulut manis dr aku..tu yg buat ramai mamat melarikan diri takut tersengal ngan aku..muhahahaha
tp si tukang ni..dia syok le pulak menyembang ngan aku...mgkn sbb cara aku kn ngan gaya dia..x smp 20 minit pon nyembang..dia dah nak bilik ms tu..so dia mintak no phone..alasan mintak..dia jarang dpt online..sbb dia gune komp kompeni..cm sesekali time dia key in data..so utk mendekatkan silaturahim..sila berikan no anda pd saya yer..
aku lak mmg x suke bg no phone kat org2 x berkenaan ni..menyusahkan ok kalo tgh2 mlm cal aku msg aku semata2 nak bgtau dia tgh horny..cam #$%@ (penah sekali aku kene dulu..tobat dah sejak tu) tp disebabkan mamat ni bersungguh2..so aku bg le..
sejak tu mulenyer citer aku ngan si hezrein..time tu kwn2 lagi..aku pggl dia bro..dia pggl aku datin..dia ppgl zul datuk..muhahahaha..kalo masin mulut abg time 2..dah berdatin i tau..mulut u x masin la..lain kali letak garam..
ms 2 aku mmg bgtau status aku..dah ade somebodi..so hezrein kata x kisah la..dia nak berkwn je..aku pon bila dah mcm 2..so settel..bkn aku x penah ade kwn2 lelaki mcm dia..relek je arr..slalu gak nyembang..bkn nyembang ape pon..nyembang bende2 x berguna..psl kepten barbosa..johhny depp, keanu reeves..semua duda2 aku dulu..muhahaha..dua2 otak biul..x brp nak center..citer bende2 melalut gi2 mau mkn sejam..gile!
ms 2..dia la peneman aku...zul bila mlm mmg ttp hp..dia cm bukak ms siang, so bila ade hezrein xde la aku bosan memalam..layan je..time tu dia mmg xde usaha nak ngurat aku pon..kira gentelman, x kaco hak org kunun..muhahahaha.
ade sekali tu..bos aku ni citer..rpnyer dia br putus ngan makwe dia..citer nyer citer..aku ckp ngan dia..nnt aku tlg cr makwe baru..bole bukak agensi cr jodoh aku kan..so aku pon menjual le bos aku kat bbrp org kwn aku (nama dirahsiakan-takut jap lagi pale aku kene lutu) tp kwn2 aku seko x caya..dia kata sbnrnyer bos aku tgh usha aku..pebende tah diaorg ni..cam nujum
lama2 hub aku ngan zul makin truk..tp stil aku x citer kat sape2..kalo sesape tanya aku ckp ok je..penghujungnyer kes yg aku bg hadiah tu la..yg dia nak bg hadiah tu pd pekerja dia..n 2-3 hari lps tu..aku bg msg kat dia..aku ckp aku x nmpk jln hubungan aku ngan dia..gelap..tp besoknyer bila aku ckp ngan ketot..ketot srh aku tarik balik ayat 2..mintak maaf kat zul..dia kata lelaki mmg gi2..bla..bla..bla

aku buat ape adik aku ckp..tp zul reply msg aku "aik..mlm td x nmpk jln..siang ni dah terang balik ek" see..mmg dia x penah serius ngan aku kan..
so mlm 2..tah camne..hezrein cal dlm pkl 10..sembang gelak2 x hingat..merapu tah ape bende..tah camne..pertama kalinyer aku menangis citer kat hezrein ape zul dah buat kat aku..hbs aku citer..agaknyer sbb dah pendam lama sgt..dia bg nasihat..bla..bla..bla..n sambg gelak2 blk
tah camne terbukak citer yg kompeni dia suke buat family holiday kat pulau2..aku ni antu pantai...jumpa pantai mcm jumpa kuew teow ngan air tembikai..sembang2 gelak2..pas2 dia kata, kompeni dia slalu bg hadiah pakej honey moon ke pantai2 utk sesape staff yg baru kawin..ade yg dpt g bercuti ke redang, tioman, port dickson

sekali ayat x malu aku kuar, aku bole ckap time tu,
"alaa..x kan kita nak honeymoon kat PD wak..x best arr"
lps kuar ayat tu, dua2 terkedu..aku dah merah muke..pesal mulut aku xde insuran..sesuke ati kuar statement keji gitu..lama gak senyap..last2 hezrein gelak..cover nyer pasal

n disebabkan ayat aku tu..kuar satu lagi ayat yg menjadi citer setahun dulu
"kalo saya lamar awk jd istri saya, awk trime tak?"

ko...menambah kedu btl dia ni..aku rs kalo ms tu aku diserang heart attck, kalo aku mati sah2 aku akan jd hantu n balas dendam kat dia..pesal ko tanya soalan2 yg membuatkan aku hilang jiwa mamat!!

aku lak ms tu..x mampu nak jawap..sibuk gosok dada sendiri berdebar2 cam baru tgk antu melintas dpn mata..aku cm kata "adeke tanya soalan gi2"
n hezrein jwp "macamni la..kalo awk x yakin dgn saya n nak truskan dgn zul..sy x kisah..saya trime keputusan awk..sy tau saya x patut ckp mcm tu kat awk, tmbh2 awk dah ade somebodi..tp bila dgr citer awk, sy rs sy patut buat sesuatu & saya dah ckp..skrg terpulang pd awk"

hohohoho..drama ok..drama..ms tu kalo ikutkan mmg aku xde hati dah ngan zul..mcm2 dia buat kat aku..mental aku sakit bila dgn dia..tp ngan hezrein. walaupon ms tu dia cm kwn..tp dia mmg make my day, lawak dia, otak dia yg x brp nak btl tu, n kisah2 & impian dia, buat aku rs aku lbh dihargai dr sebelum ni..
so begitula kisah sethn yg dulu..lps mlm tu, aku jmp zul n tanya psl hub kitaorg..dia cm kata dia x nak komitmen..cam *^&% kan..punyer beria ko pujuk aku dulu utk trime ko..last2 tu ayat ko ckp..aku dah x pusing belakang dah pas2..aku rs ni je yg terbaik utk aku

so setahun yg membahagiakan..yup..aku bahagia dengan insan bernama mohd hezrein elias..dia dah cukup sempurna kat mata aku..cukup segalanya2..dia msih tunaikan janji dia dulu..mlm dia lamar aku..dia kata "abang xkan biarkan za menangis mcm dulu lagi.."abang nak za bahagia dgn abang..abang nak tgk za senyum & ketawa slalu.."

alhamdulillah..aku dah jumpa ape yg aku nak..Allah dah tunaikan..

utk abang..terima kasih utk semua..insyallah kita akan bersama dlm situasi yg lbh afdhal..amin

korang doa2kan yer..

3 comments:

SueGinola said...

Syahduuuu..

Jelesss....

AMIN....

zaifariza said...

jgn la syahdu
jgn la jeles

nnt aku belanja yer:)

mast said...

Moga2 tertunai semua ek....
dah setahun yer....
Bila leh dapat daddy angkat nie....
hehehhe.....