Friday, September 19, 2008

my habit-tag dr umi

utang..kene langsai kan
lm dah aku x merepek dlm ni..lama pon x bukak blog ni
psl 2 br hr ni perasan bende alah ni

so
8 facts @ habits bout myself..

1- sensetif amat sgt
aku sensetif gile ok..tp yg speselnyer...aku x reti nak nunjuk2 sensetif dpn org..dgn kata lain..bab nak ngajuk2 ni, aku x reti..bab naik hangin serahkan kat aku..cpt je aku leh tkr jd rimau..muhahaha
aku bnyk simpan dlm..n satu bgsnyer..aku cpt lupe kejadahnyer yg buat aku sensetif @ buat aku sedih..2 yg aku pelik..tah sbb mslh pelupe aku akibat mkn semut tu makin menjd2..atau Allah mmg anugerahkan aku bende2 gini..ko buat le aku camne pon..last2, x lama pas2 berhr2 pon aku cb ingat ape ko buat kat aku, sumpah, aku blur..tp jgn usik family aku n kwn2 aku..sumpah smp mati aku ingat bende ko buat tu..x caya g tanya mak aku..mak aku slalu ckp aku pendendam..x reti nak maafkan org..dah 2..kalo jadah tu usik mak ayah aku..buat mak aku nangis..buat ayah aku menung sepjg hr..perlu ke aku senyap buat bodoh je?
cm satu..kalo aku x tahan nak simpan bnyk2..aku blah..muhahahaha..kak sue amat arif dgn habit aku satu ni..sbb dia slh satu mangsanyer..wakakakaka

2-suke mengarut
yg ni aku amat pakar..imiginasi aku dikira melampau jugak ok..patut aku kn join produksi ultraman kan..mesti citer 2 makin sdp..ni x..hr2 gaduh ngan raksaksa huduh...cb sesekali buat muke raksaksa 2 muke hans issac ke, keanu reeves ke..sah2 aku leh nangis berdesen2 bila tgk raksaksa mati-betul x ckp aku?
aku amat suke mengelobrate citer..kiranyer suke menggoreng..tp mslhnyer, aku lbh kepada idea mengarut..psl2 aku slalu kene cubit ngan cikgu kalai dulu..
mangsa yg slalu kene layan citer ngarut aku-sure nyer bos aku..tp dia lagi pandai bab mengarut ni, kalah aku..ngan anak2 aku pon best ngarut..sbb diorg dgr tahap taksub gile..mengange mulut dgr aku mengarut-terutama aina..adik2 aku pon sm je..sume kaki menyambung ngarut aku..aku rs 2 mslh genetik arr

3-suke membaca dlm toilet
bosan ok duk dlm jamban..asyik2 ko tgk dinding..so baik bwk bende utk dibc..ok ape..dr aku buat perangai menyanyi2 dlm toilet..berckp ke dlm 2..smbl2 isap rokok ke..paling tragis..korek idung..ieeee...geli le amat2..kalo aku citer bab korek idung dlm toilet ni mau ade yg nekad pose smp tgh mlm..x slera nak mkn..iskh2..
dlm toilet..pantang aku bukak mulut..nak bernafas pon melalui tuala..kene ade tapisan..nnt aura ***** 2 masuk dlm otak..bongok sepjg hayat..

4-perangai bebudak
hohohohoho..nak buat camne..psl 2 org x penah tgr aku ckp "anak ke?" kalo org tgr mesti diorg kata "adik ke?" muhahahah-salah satu cara nak menunjukkan kita mude..
setakat jumpe aku bwk troli dlm giant ngan aina smbl berlari2..pas2 brek..biasa sgt dah tu..giant luas..so kene la buat mcm aku nyer tmpt..kalo jmp aku duk menyanyi lagu thomas & fren ngan aidil 2..kira standard..tp perangai bdk2 aku terbatas ngan ank2 aku je..aku ni cam sesumpah sikit..kalo aku ngan bebdk, terutama anak2 aku..gi2 le perangai aku..

5-jln laju
kalo aku jln sorang2-aku jln laju n tunduk ke bwh..knp mcm 2? satu aku nak cpt smp..aku x suke jln sorang2..tunduk 2 kes aku x nak terserempak ngan sesape aku kenal..keji kan? tp mslhnyer..aku ni rabun..rabun leh kata truk gak..so kalo org duk lambai2 aku dr jauh..mmg aku x nmpk..ramai dah kwn2 aku hangin ngan aku sbb bende ni..yer arr sape x malu..duk lambai2 kat aku..tp si rabun ni buat bodoh sengal je..huwahuwahuwah..ampunn..mak rabun nak..
aku ade cermin mata..tp berlagak xnak pakai..hikhikhikhik..leceh. yg wajib bila aku jln sorang2-sumbat telinga ngan mp3 player

6-suke kumpul sampah
org kata sampah..aku kata bende paling bernilai..aku suke simpan bende2 mcm tiket wayang, tiket msk tmpt2 menarik, broucher, kertas2 yg ade tercoret something dr kwn2 aku, kad raya, kad kawin,kad bizday..penuh sekotak kat rmh aku..ade gak yg aku selit2 dlm novel2 aku..aku jarang buang bende2 gi2..surat2 dr kwn2 aku yg dah berbelas tahun 2 pon stil aku simpan..tuan yg ngantor nyer pon dah lm lost contact ngan aku.ade satu album aku simpan bende2 gi2, aku ingat nnt nak beli album yg proper skit nak simpan..
hadiah2 yg penah aku dpt..even dah hancus..sume aku simpan..lampu pooh yg adik aku bg..dah separuh hancus..pon aku simpan..ade 2, korang ingat x belon yg kita ikat kat katil msg2 ms duk kat seroja dulu? masa 2 kita buat parti akhir sem-aku, sep,mid,anim,marina rijin, akak yg suke ckp ala phua chukang ngan aku tu..sape tah nama dia, akak kelantan yg slalu ngan mek na 2- belon 2 aku stil simpan dlm kotak, walaupon dah x rupe belon..lbh rupe cam getah segerap..hihih
aku rs bende tu lg bernilai dr gambo..sbb bende gi2 x menipu..gambo- ko mrh hangin camne pon, bila time ambik gambo tetap proper sopen nyer..satu lagi..aku ni x brp suke ambik gambo, gambo dlm simpanan aku lbh bnyk gambo anak2 aku...x suke ambik gamba sbb aku x cntk..so ambik camne pon tetap x mengimpress diri sendr.,.muhahaha- aku rs dlm dunia ni...org yg penah kata aku cntk..cm tambii aku..sah kene ckp..kalo x aku potong anus dia 2, yg lain cm akn ckp gebu la..come la..yg kata aku rp cam makcik pon ade..muhahahh..wa x kisah..anugerah Allah ok, bersyukur nsb baik ade muke.

7-suke mengangguk time tgk tv
adik aku yg kata..aku sdr x perasan..dia kt aku suke mengangguk time tgk tv..mgkn sbb aku ni mendalami citer 2,,muhahahaha..satu lagi, ape aku tgk atau baca akan mempengaruhi perangai aku dlm sehari tu..kalo aku tgk citer batman..so satu hr tu aku rs cam gah gile..kalo ms tu aku bc citer sedih..sah satu hr aku mendung..aku slalu melalak bila tgk tv..psl 2 aku x suke tgk citer sdh2 ni..tp x lak suke tgk citer romantik2..aku suke citer ttg kehidupan..citer normal sbg seorg manusia
satu lagi..aku suke tgk citer antu.mmg ketagih tgk citer gi2..tp bila tgk citer gi2..aku mesti kene ade bantal @ org yg teman aku tgk..kesnyer..smp bab seram..aku nak sorok muke..dulu ms kecik2..time citer antu..time tu si noor kumalasari kan suke belakon citer seram2..ade tu yg roh ank dia yg mati lemas cb nak tlg roh ank tuan rmh yg duk rmh diorg tu, kalo smp bab2 seram..aku nyorok belakang ayah aku..ayah aku phm sgt la..bila tgk citer antu,,aku mmg duk belakang dia..la ni bos aku jd mangsa..aku kan suke duk tgk wayang..so bila smp bab seram2..tgn dia jd mangsa aku..aku pegang kejap lengan dia..nyorok blkg bahu dia..dia suke arr gelakkan aku time gi2..terkikih gelak aku..tp kuar wayang member membebel..kes x paham ape kesnyer citer 2..dah 2..org tgk wayang, dia sibuk gelakkan aku..aku ni walaupon ttp mata aku phm gak citer nyer ape

8- ade bantal busuk
tp bantal busuk aku spesel..gunenyer hanya utk ttp mata aku, x kira la ms 2 aku tgk tv ke atau aku nak tido..bantal busuk aku bukan utk dipeluk..cm untuk ttp mata..tp x leh aku ngulitnyer kulu kilir..cm bila ade kat rmh akak aku je..kalo xde mmg gelisah time tido..kalo aku g tido mn2 x kisah lak..saje nak mendera aku je..aku ade gak selimut busuk..busuk tu maksudnyer buka diperam tak berbsh..cm kiranyer aku gune tiap kali nak tido..tp selimut busuk aku dah terwaris kat ketot..kiji dia tu suke curik slimut aku

aku tambah satu lagi bole?? muhahaha tamakkk

9- pantang buang smph merata2
aku x kata aku ni baik sesgt serta berbudaya sivil yg tgg..tp aku nyer smpah aku, kalo xde tong sampah pon..aku sggp simpan dlm beg, buang smp kat rmh..pantang aku buang smph dr cermin tingkap..iskhh ko ingat merata tong sampah ko yer..sesuke ati buang smph merata..psl 2 kalo cek beg aku..ade bekas sisa kuih ke..pisang ke..sume ade dlm 2..kes nak buang tp x jumpa tong smph..buat ms ni..perangai aku dah trn kat aina..dia pantang kalo nmpk umi dia buang smph dr tingkap keta..tp mslhnyer..dia nyer smph dia bg kat aku srh pegang..pegang arr sdr!!
satu lagi..aku suke ngan org yg sentiasa ckp terima kasih..even bende kecik..kat sini kalo ko ckp terima kasih kat aku..even aku hangin camne..sejuk ati jdnyer..sbb aku pon gi2..ape2 pon mesti ckp tq, byr duit nak msk toilet pon ckp terima kasih..penting ok..tu cr kita hargai org..aku x tau org..tp kat aku..cr tu dah buat aku rs dihargai spjg hr..mgkn aku kedekut senyum, tp aku x kedekut nak ckp terima kasih..so contohi la saya..muhahahaha

cukup lapan..plus satu, pasni ko lak buat bende ni kak sue..aku x tau sape lagi yg bc blog aku ni..so sesape bc tu silala buat yer..xnak buat aku x kisah..nnt aku g je no akaun aku kat korang..sila bg saya duit raya..oo sedara..sila jgn mengelak..buat yer tag ni

No comments: