Friday, September 19, 2008

pn faridah masuk wad

satu sebab aku serabut mgg ni
mak aku masuk hospital

puncanya..kan aku tiap2 mgg blk..siapkan order kuih
mlm sblm balik ari 2..aku siapkan sarang semut sorang2..mak aku temankan..
so bende bnyk..mcm2 ade..adik aku kan niaga air..so ade soya..taufu fa
pas2 ade lak pulut utam..bubur lambuk..ape2 tah lg
dah nmnyer teman aku smbl x buat keje ape2..mak aku ni mengunyah je la..nak ilang ngantuk..

dah aku pesan jgn mkn mcm2..biasala selera teringin..ape aku ckp tolak tepi dulu..bg perut kenyang hbs2

so kesannya..bsk nyer mak aku lembik..time 2 anto aku blk muadzam ngan mr zainal..smp rmh, aku trus g kedai..bebdk ni dah bising aku ttp lama sgt
rpnyer kat rmh dia dah lembik..tp akak aku senyap lagi,pkr mgkn sbb dia letih jln jauh
lps buka..dia kata nak pitam..bibir ngan tgn dah kebas. so abg ipar aku ingat lps terawih nak bwk g hosp..cek..aku lak g kedai mlm 2..ade keje x setel..x lm pas2 ayah aku cal..kata mak kene tahan wad..aduss berderau hati aku

hbs keje..pkl 1045, aku g hospital..tgk mak aku tgh dlm bilik rawatan..nsb baik abg ipar aku keje kat hospital muadzam ni..so xde mslh sgt

doktor kata kand gula mak aku dah smp paras 23..tgg gila! normal 6..nak x nak kene tahan wad gak..teman mak aku smp pkl 1230..x leh tgg, so blk.
mlm serabut..cal tambii..tambii dah tido..mn dia nak sedar tipon bunyik..tmbh2 aku br lps perang ngan dia..tmbh2 serabut otak aku
semlam..cabut blk kg..ambk barang2 mak aku..x tau brp lama kene duk wad..
gambo kabur..wad tmpt mak aku diletak..dulu srh msk hospital payah sgt..skali smp muadzam br merasa duk hopital
pn faridah nyer katil no 2..tgk nama jiran mak aku 2..sedap gile nm dia..
bende ni tergantung je dr hr smlm..asik berganti2..bende ni insulin
minah takut tgk darah..kejap toleh kiri kanan..toleh kanan nmpk org tgh masuk darah,toreh kiri nmpk tmpat gelap (akak aku penakut orgnyer..tgk tempat gelap pon takut) tgk mak aku, nmpk lak tgn dia yg ditebuk ngan jarum..cam kera la akak aku
smlm kand gula dah turun jd 8..pg td aku g, naik balik jd 12..aku rs sbb mak aku riso..so bende 2 x stabil2 lagi..gelisah duk hosp xde bende nak buat..hbs2 tido..tmbh2 riso tgk ayah aku kn blk hr ni..dia keje ptg karang..riso ank bujang dia x mkn..ceh..xde maknenyer!
pasni kene gune jarum untuk suntik insulin..dr kata mak aku dah x leh trime ubat cr biasa..kene pakai insulin..riso aku..dah tentu dia slalu sorang2 kat rmh tu..ubat pon dia slalu lp mkn..ni lak bende 2..
doa2kan mak aku sihat cpt..tolong yer
adik2 aku 2 org tu dtg ptg ni, harap2 dpt tgk cucu kesayangn dia 2, makin sihat mak aku

4 comments:

mast said...

Insyaallah xder apa-apa tu,
Cuma nanti kena kawal makan sikit je...
Aku doakan Pn Faridah cepat sembuh n boleh balik umah ...
Jaga mak ko baik2 tau...

Anonymous said...

jgn risau sgt-sgt..insyaAllah ok..
puan faridah kan hebat..macam anak dia jugak

SueGinola said...

Kak Zai...
Jgn le riso giler...
Org doakan sumernye ok..Aminnnnn

zaifariza said...

mast..insyallah
pasni kalo dia lawan ckp aku
aku x nak beli gula lansung
muhahahahah..dulik aku
patut x aku haramkan beras skali?
nnt aku lak x leh mkn..huhuhuh

sedaraku,
anak dia lagi hebat kan..kan..kan

sue,
wei..pangkat sama ok!!
xde kakak2 de

tq korang!!