Wednesday, October 29, 2008

buat jeli

lalalalal saje je nak berlagak ngan korang yg aku jd assistant ayu buat jeli-gedik

kitaorg buat jeli utk disedekahkan utk kenduri tahlil wa n cik sham aku. ayu plan nak buat jeli ngan karemel..so pakat2 tong2 berdua..ayu beli bahan2 kat PD n ptg masuk dpr
masakkan agar2 yer tuan puan2
n sbnrnyer keje aku ni je...letak potongan laici n nata de coco dlm bks 2..cilok ketot nyer..ketot dpt tempahan buat jeli kelapa 300 bekas..so beli kat dia je bks 2
taraaaa..siap utk dicurah
sengal ni kan..keje nyer cm duk sebelah aku mengomen
"ko sepatutnyer buat gini ngah"
"2 la ko patut gini"
"nape gini lak long"
aku rs kalo periuk panas 2 aku yg pegang, sah aku pelangkung kepala dia dulu
tujuan dia tercongok kat situ-selain dr menjd mandur n pengomen tegar, dia nak jd org pertama yg makan jeli 2-sengal!!
ayu tgh mengocak telur tuk buat karemel..malangnyer karemal tu lnsg x menjadi, tah ape mslhnyer..adakah sbb silapnyer aku gune blander utk pukul telur tu? tp ayu kata sbb lm tersadai bla..bla..bla..
ayat menyentap ayu-aku saje je tgg abg dia ddk2 dpn kitaorg
"sian ko kan long, dlm bnyk2 bende ko leh buat, nasi tomato ko buat, kek coklat ko buat, tetiba karemel yg bapak mudah dibuat (dia yg kata gi2) ko x lps buat kan"
motif ayat?-biarlah rahsia..muhahahahaha
n yg plg menyampah..bole mak aku jual nm akak aku je..dia kata ayu yg buat bende 2..yg aku duk tercongok kat dpr menyetelkan bende 2 skit dia x sbt...menci

No comments: