Thursday, October 30, 2008

kenduri tahlil

sabtu mgg lps ade kenduri tahlil utk arwah wa cik sham kat rumah wa

knp rmh wa..x rmh atuk? sbb dah terbiasa..x leh nak tukar walaupun yg duk situ atuk aku..wa dah ade rmh lain dah
so ptg sabtu pkl 3..aku g sorang2..mak aku dr pg kat sana..ayu, dah lps ke langkawi..ketot bz ngan projek jeli kelapa dia n pas2 nak g jemputan rmh terbuka lak..bade..budak 2..kepala hangin..suke ati dia je la diikutnyer
g sana..buat keje serba skit..duk sembang2 ngan makcik2 aku
nokyah: ngah, bika nak kawin?
aku blur:haaa?
nokyah: yer la..bila nak kawin..dah ade ke blum..xde nok crkan
aku blur: ade dah..
nokyah: nok tahu tahun dpn kawin..jgn tangguh2 lagi

kata2 muktamat nok aku-abg sila ambil perhatian
xtvt malam


siap sedia dah sume..aku incharge bhgn hidang2 ni..tahlil lps isyak..


hidangan mlm 2-gulai tempoyak, gulai tenggiri dgn rebung,ayam goreng rempah, sambal belacan & ulam2

pn faridah melepak bersama rakan2
wa aku

antara tetamu2 yg tengah menngerjakan ape yg patut dikerjakan
gambo x bnyk..aku tangkap smbl berjln, tuan rmh..mn leh ddk2 goyang kaki smbl tangkap2 gambo kan..harus kene pelangkung ngan makcik2 aku
ooo..aku ni pelik skit..aku ni dr dulu..kalo wa aku buat kenduri..aku cm dtg buat keje..aku x makan kat sana..wa aku dah tau dah perangai aku..makcik2 aku mls nak kata dah..bila tgk blk menu 2...sgt2 terliur lorrrr
tp yg best..sejak wa xde..adik2 ayh aku dah berbaik2 balik..dah xde gaduh2 cam dulu..sume bole kumpul sama2,,borak2 sesama..x mcm dulu2..ade lak puak2..n aku le plg sronok..x yah nak kejap ke sn kejap kesini..aku suke menyakat makcik2 aku..bila g kulu, kumpul ngan diorg aku cam jd gedik skit..lalalalala
n kitaorg gotong royong ank beranak siapkan sume utk kenduri..msg2 ulur tenaga & ongkos sesama..x pon ulur2 makan2 cam aku ngan ayu buat 2..org kg cm dtg utk mkn je..sgt2 sronok..n aku x de keje yg over bnyk cam dulu..sbb skrg ni sepupu2 aku sume dah ank dara..wawawawa..aku ngarah je..siap..tp aku nyer tgs dr dulu mmg x ubah..incharge hidang mkn n susun pinggan..sgt bertangungjawab aku kan (kembang kimpis..kembang kimpis)

No comments: