Monday, November 17, 2008

checklist musim tengkujuh

bende wajib ade untuk hadapi musim ujan..kalo x, x membuta la aku musim2 sejuk ni..sejuk x hingat
waaaa...sudah ade stokin baru..skrg sudah bole tido dengan selesa lorr
tahun lps pakai stokin ketat..last2 makin x slesa..nak tggl sejuk sgt..x tanggal rs cam darah x smp je kat kaki 2
stokin baru aku 99 sen je..murah kan..kan..kan..cntk kan..kan..kan
sweater kene ade 2,,satu ltk kedai..satu kat rmh..x buat gi2, alamat tertinggal salah satu tmpt..beku le aku
walaupon skarag ni baru pra2 musim tengkujuh..aku dah siap2 set kipas pd satu je takuk je..sejuk ooo..tmbh2 aku jns mls bgn walaupon utk matikan kipas..lalalala..sedangkan prut keras nak kencing pon aku tahan..ni pulak nak g btl kipas tgh2 malam..
ni nmnyer bekalan...alamat aku nyer penyakit idung tersumbat ngan gatal tekak datang..segala mak pak ubat aku dah siap sediakan
x ujan pon..wajib ade
tau je la musim ujan..kat muadzam ni kalo musim ujan..mmg jenis ujan x berenti2..tp nasib baik la..sini x penah banjir lagi..cm satu..kitaorg x leh kuar kemana2..kalo g jugak..dia ant dua je..ko lps g, tp x lps balik, atau ko mmg x lps2 kemn2 pon
bila musim ujan. jalan2 nak ke muadzam akan penuh ngan air..kg2 yg dekat (kebanyakannyer perkampungan org asli) sume kene berendam air..tanya la si aida 2, tiap kali musim banjir..dia g keje ant tumpang lori atau bas..kan da kan..wawawawawaw (ooo dia sdh gile mau membuat blog)
tahun lps..ade satu lori pnh ayam tersadai kat jln ant muadzam ngan kuantan..dia nak nganto bekalan ayam 2 area2 muadzam, keratong, segamat ( x silap aku) last2 ayamnyer jd bangkai je kat situ..tersadai dekat 6 hari
walaupon muadzam x banjir..tapi kitaorg kat sini terasa seksanyer musim2 tengkujuh ni..terutama bab x leh g mn2 & bab makanan..tahun lps..kitaorg hr2 hentam makn sardin ngan telur je, kes brg mentah x leh masuk kat sini..pasar tani hari sabtu, kosong..xde bende makan dijual yer..kat abadi 2 org berebut2 cr bekalan barang kering..even beras, minyak masak, tepung, sardin & telur habis licin..seksa ooo..
harap2 tahun ni xde la gi2..tahun lps rasa paling teruk sbb lm jln keluar dr muadzam ditutup..sblm 2 paling lm 2-3 hari..dlm 2 tahun lps..hmpr2 le terpaksa beraya dlm banjir..kes x leh blk kg sbb jln kene ttp & mr asyam terpaksa on call..jgn le ry haji thn ni pon gi2 (oo tahun lps pon sama, tp ayu je rs, aku ngan aina slamat cabut balik kg dulu)
aku suke je musim tengkujuh ni..cm x tahan sejuk..walaupon saya sgt berlemak tebal..lemak2 aku x mampu utk memanaskan aku time2 gini..abang..cuba u lak panaskan i...wawawawa

No comments: