Monday, November 3, 2008

kenangan dulu kala

lps blk rmh akak..aku ngan su plan nak blk ke tmpt dulu..nostalgia x hingat ok


ingat abg ni? dulu slalu gerai dia kene angkut ngan lori majlis..lps 5 tahun..dia stil kat situ rpnyer..x tau la kalo gerai burger tmpt kita slalu beli burger mlm2 pon still kat tmpt yg sm

dulu slalu beli ikan n sayur2 kat kedai ni..btl2 dpn rmh kitorg..org pas ke ape jual..sbb diorg cam kesatuan..n alim2 belaka..diorg jual brg murah2..tp la ni dah xde..jd kedai bingkai gambo x silap aku...

ni rmh sarah si hampeh...aku rs dah bg kat org berfamily..cntk je..kalo x dulu cam sarang tikus..penuh sawang..aku le tkg kemasnyer, meluat ngan minah ni..berlagak cam warden penjara

nmpk tu, kedai pakdin ade lagi..tp x nmpk pakdinnnyer...slalu beli air mcm2 warna kat kedai dia dulu kan..jmp gak makcik ikn bakar, aku jd cam sayu gile time ni..rindu tuk hdp mcm dulu..
beli abc kat pegaga, pon ade ms kita studi dulu kan..abc dia superb..aku beli perasa strawberi..su beli coklat



anim yg x sabo nak tala abc


dulu malam2 kita lepak kat situ kan..smbl makan mee grg mamak n roti canai..makan kongsi2..sgt2 best ms tu


tmpt makcik ikn bakar bakar ikan



abc yg sgt sedap



betul x kak sue?



anim pon teruja tau


smbg merayau lagi..ni rmh boon yin yg kitaorg ddk ngan ema n mira lps aku bertekak ngan sarah n blah dr rmh dia



kat sini la aku, sue, kak zu, sep ngan mijun mula berkumpul..n hdp bersama, berkongsi segalanya..disinilah mulanyer


sini tempat aku ngan su belajar bwk keta ngan sept..hmpr2 le aku nak langgar pgr tu..2 yg trauma smp skrg tu..alasan..wawawawa



pkns- slah satu tempat utk membuang duit bila dpt ptptpu

tasik shah alam..dulu time2 free lepak kat sini..kekadang plan ngan akak jmp kat sini. mkn aiskrim..bila keje lak..ptg2 dtg sini ngan su n ija....tmpt yg sgt2 bnyk kenangan kat aku
rindunya ngan hdp dulu...walaupon kekadang sengkek gile...tapi Allah kurniakan aku ngan kwn2 yg x penah berkira ngan aku..sentiasa ade utk aku..n mayb sbnrnya aku yg slh satu ms dulu..smp aku nekad tgglkan diorg
kalo xde duit..kumpul sorang skit, beli ikan bakar seko n kuah sikit..msk nasik kat rmh..n 2 la di mkn 4 org-aku sept sue n ema..ade duit lbh, terutama bila mijun dah gaji. g jln2..pkl 3-4 pg blom tentu lagi membutanyer..kekadang pkl 4 pg g kedai mamak seksyen 7, mkn roti canai..kekadang tapau mee grg atau roti canai..mkn ramai2 kat playground seksyen 2..cubit sorang skit..kongsi sm2..walaupon x puas..tp bahagia sgt dpt berkongsi gi2
bila mijun free..srh mijun masak..mkn puas2..mijun pandai msk..dia kan tukang msk kat kedai makan mak dia..mlm2, layan vcd..tgk LOTR berkali2..kes masing2 gile ngan watak2 dlm 2..bila tiba gile..buat karaooke dlm rmh..bengan makcik sblh tgh mlm x hbs2 memekak
sesekali ema kuarkan brg2 dia..baju2 dia yg seksa..pakat2 cb pakai..duk mengatal cb pakai baju seksa2..hihihihihi
g ngurat pondan kat kl
merayap tgk org g clubing
jmp hantu tgh bwk motor
mandi air bangkai
bertekak ngan pondan
tgk sandiwara semasa mira ngan abe2 nyer
adusss..bnyk nyer bende yg aku rinduu

2 comments:

SueGinola said...

Alamak...nk mengalir air mata baca...hm..tertiba teringat sgala2nye....adooiiii...
Tapi..still..i hate Shah Alam ok!!!!!(emo tak pasal..heheh)

zaifariza said...

maafkan suriani supian
dia mmg suke emo..lalalala