Thursday, November 20, 2008

movie- death bell & notebook

kan aku dah kata td, semalam aku buat marathon nengok movie.. sila dgr aku mececeh psl mpvie lak

DEATH BELL
citer horor..mula2 ingat citer antu, rpnyer citer bunuh2, disebabkan citer bunuh2 je..skrin aku leh dikatakan bsr gak la (sekali ganda je dr skrin biasa aku tgk citer antu)
kesnyer, ade sorang cikgu ni..bdk2 pandang dia ni gah gile la..sgt2 berkarisma..ms cuti sekolah lps periksa pertengahan tahun..bdk2 yg dlm ranking terbaik, dikumpulkan & diorg diberi xtra kelas ..kira kelas tambahan la..tp tetb kelas tambahan 2 jd kelas mengetest2 tahap kebijaksanaan diorg ni smbl mengasah bakat membunuh org secr ngeri
mula dr budak yg dpt no 1 dlm kelas tu, diorg yg ade dlm kelas tu terpaksa menyelesaikan satu ujian utk menyelamatkan budak yg dpt no 1 tu sebelum dia dibunuh..tp x dpt..dia mati dulu..gi2 la smp seterusnyer, smpla budak yg dpt no 5..dia pon mati terhempas, kene gantung,kaki keatas kepala ke bwh..& pastu dihempas kebwh..huhh sungguh menakutkan btl imiginasi org2 filem ni
diorg ni sangka antu budak yg bunuh diri tahun lps, kes dari dpt no satu mencorot ke no 6, yg punyer keje..sbnrnyer mak bapak budak 2..bdk 2 bukan bunuh diri, dia dibunuh dek cikgu yg sgt2 berkarisma itu la..sbnrnyer cikgu tu jual jawapan2 soalan periksa kepada mak bapak budak2 yg nak keje senang tp anak diorg pemalas nak mampus (cnthnyer cam aku arr kot..wawawawa) bdk 2 nmpk le keje keji cikgu 2, so dia nak g adukan hal 2 pd pihak sekolah..minah ni pon satu..tahu nak ugut cikgu 2, bole bwk tmpt sunyi2..mmg nak bg peluang cikgu 2 ptskan nyawa ko le
so mak bapak bdk 2 sakit hati, cikgu 2 x nak ngaku salah dia..& satu sekolah sangka anak dia bunuh diri..dia pon buat le keje gile bunuh2 org ni..nak detail tgk sdr..tp kat aku..citer 2 sdp ooo
kesimpulannya, x nak hdp ko dlm trauma, baik periksa nombor2 corot je..paling2 pon mak pak ko sebat 10-20 libas je kat belakang tu
criter ini direkemen olh mr tambii dr tahun lps lagi..siap srh swiming burnkan cd citer ni utk aku..tp sbb subtittle xde, & saya adelah org yg mempunyai telinge yg season apabila tgk citer org putih tanpa disertakan dgn subtittlenyer, maka aku tlh berusaha mengdownload citer ni balik n cr subtittle dia
citer nyer psl mamat yg sgt2 menggilai sorang wanita, anak org kaya (standard) n mak bapak dia x suke..dia ni sggp tulis surat setiap hr kat pompuan 2 (mak pompuan 2 ala2 watak ibu mertua ku, so surat 2 x le smp kat anknyer) n bina sebuah rumah yg dia janji kat pompuan idaman dia 2..pompuan ni pon syg gile kat lelaki ni..tp lps dia pindah & x dapat langsung kabar berita mamat 2, slps 7 thn, dia nekad nak kawin dgn sorang mamat kaya raya..
tp ms tgh cb baju kawin, skali tgk dlm paper, psl lelaki poojaan dia dgn rmh yg dia janjikan, dia blk ke tmpt lama..jumpa si noah tu balik n bla..bla..bla..diorg kawin
criter ni sbnrnyer ditulis olh si ellie (pompuan tu) sblm dia dihinggapi penyakit lupe ingatan (kejap2 ingat, kejap2 lupe) n dia pesan pd si noah (lelaki tu) utk dibc setiap hari pd dia spy dia ingat ape yg terjd..apbl dia dihantar ke pusat jagaan, noah ni sggp duk kat tmpt yg sm..semata2 nak bersm istri dia yg sikit pon x ingat kat dia..kekadang ellie 2 ingat, 5 min balik dia mengamuk..sbb noah duk rangkul dia sedangkan dia x tau noah 2 sape..
citernyer sgt2 menarik..scene dia sgt cntk..pakcik 2 setia gile kat wife dia smp diorg sm2 meninggal dlm pelukan..sweet sgt2 ooo tgk org dah tua2 duk becinta cam org mude walaupon muke berkedut x hingat
citer 2 boss aku srh tgk & pesanan dia.."tengok lelaki tu"
ooo sweet kan..hikhikhik
tq sayang

3 comments:

mast said...

The Note book tu aku baca novel dier .... best ler.....
Dah buat movie ek.... kasi pinjam blehhh.....

zaifariza said...

boleee
tp kene tgk kat komp je
nak? nanti aku burnkan

mast said...

Nakkkkkkkkk ....
Thanks......