Thursday, November 13, 2008

terapi cara aku & cara bos



oo saya baru lps buat terapi..tu yg semangat melonjak2 ala2 baru lps pekene jarum secucuk





meh berkongsi terapi cara aku..mana tau korang berminat nak cuba..lalalala-perasan tetap ade yer





terapi cara aku


1 menyanyi


1.1- menyanyi ala2 buat kensert solo


ooo yg ni slalu aku buat kat kedai je..nmnyer pon smp awl kan..so aku buat konsert dulu..nyanyi sekuat hati..mampus le sape hangin dgr suara org menguak kat ats ni kan..ade aku pedulik?? xdoo


bukak mp3 kat pc..cr lirik lagu 2, go..


tp yg ni jarang buat sbnrnyer..sbb biasamye, smp je kedai keje melambak tgg aku..x pon aku bz dok mengdownload segala bende free kat dlm ni...lalalalala


hari ni i buat terapi ni...2 yg terover xcited pg ni..semangat fresh2 gi2...smp suriani supian nengur pon aku buat dek je..tp minah 2 mn phm bhs..so disbbkan aku sibuk buat konsert..aku pastekan je lirik lagu yg tgh aku lalakkan..hahahahahha..meh kita berduet dlm kejauhan meh





1.2- menyanyi smbl buat keje


yg ni slalu aku buat..tp percent kejayaan hasil terapi adelah rendah sedikit dr buat konsert..sbb-kalo aku tgh buat keje, tetb segala jadah aku usik rosakke,ape ke..mau terapi 2 bertukar jd meroyan...last2 aku x hingat ape yg aku nyanyi..aku hempuk2 brg2 2 lagi ade-so terapi kah itu? huwahuwahuwah


tp yg best..leh nyanyi kuat2..pekik..sekali lagi,,dulik aku kalo suara aku cam ratu katak..ratu ok..ratu..ape kelas smkan dr sdr ngan katak2 bawahan..kurang2 ratu (tau aku ratu lebah je..katak ade ratu ke?)





2 tulis blog


yg ni pon satu terapi..maknenyer kalo korang tgk entri aku hr 2 lbh dr 2..so maknenyer tgh berterapi la tu..lalalalala..oo kekadang x nulis gak..maknenyer, sm ade aku bz atau aku tgh stress gaban..


sy menulis blog bukan utk menunjuk2 yer..sy tulis blog sbb blog ni sy punyer...ape yg tertls adelah sebhgn dr perangai sy yg sbnr..lalalalala- perluke pemberitahuan gi2?


ooo aku dah tls blog dekat 2 thn lbh..dulu kat 360..tp cm aku ngan elien yg bole ekses,,dah tentu korang phm le kan nape dua makhluk je leh bukak..lalalala-suke ati aku laa!!


tp la ni...aku dah x nulis dlm tu..mls..tp aku rs aku nak buat satu lagi blog..tp privete nyer..tgk la kalo rajin..so dlm 2 sah2 le penuh dgn sumpahan2 bernas aku utk segala makhluk & bende yg nak aku sumpah..wawawawa


blog aku-dairi aku, tmpt leh gelak2..wawawawa....ooo sy teruja dgn entri sy sdr..ade aku dulik?? wakakakakaka- tp blog aku mmg best kan abg kan..kan..kan...(mmg la dia kata best..sbb asyik nm dia je yg naik kat dlm ni..hampeh!)





3 baca buku


ni basic..tp kekadang bc buku bile buat kita lg stress kan...wawawa..sbb, jns aku..bila bc buku..aku terikut2 ngan watak dlm 2..last2 kalo aku x puas hati ngan ape yg telah tercerita dlm buku 2, aku jd stress blk..lalalala..ade yg sepenyakit ngan aku ke?





4 tgk tv/ movie kat komp


yg ni..semakin mude ni semakin x memberi kelegaan..tp sesekali lyn citer kelako..ok gak..pas2 penat..kes gelak x hingat





5 makan


ni terapi masa tua2 dulu..skrg x jln dah..x terselera dah nak mkn jajan2 ni








oo bos aku ade gak terapi..tp terapi dia korang..aku rs jgn le ikut..bukan setakat tdk berunsurkan kesihatan yg sihat..malah menyebabkan org sekeliling bengang ngan korang je..so baik jgn cb





1 makan


tensen ngan apek-makan


tensen ngan keje-makan


x tensen pon-makan


pnt ckp ngan aku-makan


marah ngan nyamuk-makan


marah sbb kedai makan bnyk tutup-makan


so sbnrnyer, perlukah makan tu dipggl satu terapi dlm situasi bos aku ni? xde maknonyo...dia mkn selagi mata dia msh celik..bgn tido pon tmpt dia tuju peti ais gak


org lain diduakan ngan pompuan lain..aku didua tigakan dgn sepinggan nasi, sepiring roti canai semangkuk bihun sup..bla..bla..bla..-sgt keji





2- buat konsert


bos aku pon sm je cam aku..suke melalak2...tp dia ni kalo nak melalak kene ade penonton atau pendengar..2 le keji nyer..aku melalak gak..tp x suke le interprame lelbh


& org yg slalu jd mangsa adalah aku....caya ke tak..kekadang dia tipon aku xde sepatah ayat pon kuar..cm menyanyi je..dia suke paksa aku dgr dia nyanyi..lps puas nyanyi..dia ltk la tipon...suara kok sdp x per..ni bunyik katak menguak..wakakakakaka...yerla..yg suke dgr pon katak gak kan abg kan





3- tido


dah tido alamat lee mamat ni...dlm keadaan cammn pon, kalo dah mata 2 nak membuta..mmg dia leh lelap gi2 je..x kira la..tgh ddk ke, tgh berdiri ke..kekadang tgh nyembang ngan aku pon dia leh tido..ni pon x leh dippgl terapi sbnrnyer





dah arr..aku nak g buat keje

2 comments:

mast said...

Zaiiiiiiii
aku dah dapat buku "Tunggu Teduh Dulu".....

zaifariza said...

ala..alaaaaa
best kee?

beb,,nnt bg le aku ulasannyer..aku bukak blog dia xde pon citer bab buku tu
huhuhu