Thursday, November 13, 2008

lunch

saje gedik nak bgtau ape aku cekik tgh hr ni
oooo slalu mmg aku x mencekik time gini..tp hr ni ade accuse

sebabnyer
ini nmnyer cendawan...peberet aku yg sgt2 peberet..sgt gile aku kalo ade cendawan..lalalala
mlm td mr asyam bwk balik cendawan satu plastik penuh..pg td, smbl2 buat cekodok..aku siang cendawan tu..so tgh hr td, ayu balik n masak
cendawan tiram ni kat aku satu family..sdpnyer bila grg biasa je...kalo dikari ke ape ke..kureng
pg td ayu tanya..nak nasik x..slalu aku tolak..tp ari ni..menung 5 min
"nak..tp ko letak sesenduk je yer"
kena bgtau..karang ayu bg satu bekas aiskrim penuh..dia mmg suke menggemukkan aku-dgn alasan "ape aku nak jwp kat mak kalo dia nmpk ko kurus nnt"-hampeh!!
sgt heaven dpt makan cendawan...oo cendawan tiram ni mr asyam dpt dr member dia..dia skrg jd usahawan cendawan tiram ni....semangat x semangat mamat ni kan..dia buat kerja ni berpandukan internet je..dia x g kursus ape pon ttg tanaman cendawan..kalo la aku leh jd gi2...harap2 bole
nasik sesenduk..cendawan satu tuppaware, smbl grg yg aku buat utk cicah ngan cekodok pg td setompok
burppp..alhamdulillahhh
teringat kecik2 dulu...kutip cendawan kulat kat pokok getah. tumbang..bila time musim ujan je..bnyk le kuarnyer..kalo ujan trn beserta kilat lak..sok nyer 2, cendawan yg ade kembang n bulat2 tu (aku tau mkn je...nm2 gitu sila refer kat mak aku..tipon ayu pon x gune..dia lbh kurang aku je..mgkn lbh truk kot) kuar..cendawan 2 sgt2 sdp..tp nak menyaingnyer ambik masa ooo..n nak mkn nyer bnyk sggh syarat (x mak aku yg saje2 buat syarat spy aku x melantak hbs sume lauk?)
pn faridah kata..cendawan 2 x leh mkn ngan ikan, daging & ayam..so sbnrnyer bila ade je cendawan 2..secara otomatiknyer mak aku x kan masak menu lain...dah sumenyer pantang
hohohoho musim tengkujuh dah nak tiba..nnt aku tls persiapan aku lak menghadapi musim hujan yer

2 comments:

dunia ku said...

Cendawan butang ah sengal...itupun tak tau idup dah 28 tahunpun masih tak tau cendawan apa...sengal tul ko nikan

zaifariza said...

ko le sengal..tu bkn cendawang butang pandai..cendawan butang 2 satu lg