Monday, December 29, 2008

cara aku mengukur tua

1-mula pakai baju kurung balik -dulu ms bljr pakai gak..tp sejak keje ni jarang lak tersarung, asyik jeans ngan tshirt..la ni dah pakai baju kurung..satu kes, spt biasa..malas gosok baju..satu lagi sbb baju kurung aku bnyk

2-mula gatal nak kawin -dulu..ade aku kisah? muhahahahahaha..abg..pinang aku cpt!!

3-tido awl -sape idup ngan aku dulu..tau le time membuta aku bila..pkl 12 tu kat aku ala2 baru pukul 8..keadang smp pg aku x tido...skrg, pkl 12 dah lembik

4- aku mula pakai masker-muhahahahaha..no komen..ni pon tgh pakai ni

5-tudung makin singkat-serius..dulu aku pakai tudung labuh ok..aku sdr x bangga ngan satu ni

6-aku mula simpan duit-dulu ngabis duit terer le aku..skrg br nak nyimpan

7-panas baran aku makin kurang-x caya tanya mak aku..kan mak kan..kan..kan..

8-dah x gile tgk tv, x gile sgt tgk katun, x gile sgt tgk movie (download masih rajin)

9-aku makan ulam-dulu x pandang..skrg makan ulam ngan sambal belacan tu cam heaven ooo

10-aku makin rajin...gelak besar2..wawawawawa

azam tahun baru aku
-nak kurus dr skrg-azam tiap thn tp smp la ni pooodahhh!!

-nak kembangkan bisnes aku

-nak kawin..lalalalalala

-kmpl duit-hopefully leh kumpul reta, bole tlg adik beradik, bole buat kawin & leh tabungkan utk mak ayh aku g haji

-g bercuti ngan family n kwn2-yg ni tiap thn pon buat, tp ngan family je..kwn2 aku tu tau rancang je..g nyer idok..koranggg!! bile nyer???

-bljr utk jadi seorg yg positif & optimis - aku x nak jd minah lembik, x nak slalu down..aku kn positif kene yakin pd diri sdr, & jgn terlalu berharap pd org sekeliling...independent women lorr

-belajar bwk keta, ambik lesen, beli keta...senang utk tingkatkan bisnes aku

- bersikap pro & kontra atas pendapat & pandangan org sekeliling...aku dah bosan layan hangin org...aku adelah aku..aku x kan jd spt ape yg ko nak


ape yg aku belajar ngan tahun yg dah lps

-family adelah bende yg paling penting dlm hdp..mn pon ko pergi..ape pon ko jd..ko tetap akan balik pd diorg gak...hanya diorg yg akan trime ko seadanyer...aku nak lbh hargai family aku

-aku sbnrnyer lbh kuat dr ape yg aku sangkakan..cm aku perlu sokongan..hidup aku x le seteruk mn..aku bole kawal mslh aku..cm aku perlukan sokongan..alhamdulillah..aku ade family (yg dulu slalu aku ketepikan) kwn2 (mid...tq sbb x penah bersifat kedekut ngan aku, kwn2 yg lain pon..tq) n sayang..tq..

-xde sape yg akn jd spt ko nak..plz jgn jd tamak...berkongsi mslh adelah lbh bgs dr ko harap org psg tinge dgr mslh ko ngan harapan..org tu cm dgr..xkan ckp ape2..& tlg..org yg mendgr jugak ade pendapt dia sdr

-buat keje awal2, jgn last minit br nak buat..ambk order berpada2..jgn smp x sedar dr

-org akan berubah, bljr utk hdp dgn perubahan tu

-aku x hdp sorang dlm dunia ni..so pandai2 jaga hati org

ok..sbb thn baru islam ngan thn br masihi dekat2 je..so ambik yg islam nyer..harap2 berkat
slamat thn baru korang..moga rezeki kita sm2 murah..sm2 hidup dlm keberkatan & dikurniakan iman & kesabaran yg kuat utk tempuhi hdp mendatang

No comments: