Friday, December 12, 2008

raya aku

--sblm balik ry kitaorg g kemaskan rmh sewa mr&mrs asyam..insyallah nnt tunas manja nak sewa utk staff diorg..so kene kemaskan..sblm ni disewa kat org yg ambik tender siapkan politeknik..dah nmnyer org seharian berjemur, blk rmh sah2 trus membuta kot..2 yg rmh ayu dah x rupa rmh..sebijik cam prop utk citer antu aku tgk


ooo kalo namenyer ayu..dia ni slalu ikut waktu asal negara dia..venuzuella..kalo dia kata pkl 9pg..maknenyer pkl 12 tgh hr yer..aku ni yg asyik x alert, bgn awl2..siap mandi2 sume..nak buat sarapn dia x bg..kt nak sarap kat luar je..last2 pkl 12 br kuar bilik..pooorahhh!! roti canai kat kedai dah tggl serdak2 kat kuali leper tu je
















ni la rmhnyer..dulu aku ngan mid penah tggl sini..berjiran ngan jiran2 yg kapochi..aku kuar je rmh ade la yg pura2 duk angkat kain kat ampai (walaupun nyata2 xde kain), yg tetb kuar rmh pasang tinge..la ni nmpk kak ampai dah x ddk situ kot..makcik (ni org baik..slalu g rmh aku sembang2..citer psl anak beranak dia je..aku ajar anak2 dia time tu) kak ana dah pindah sblh..kak zie dah 2 anak nyer















ni le rmhnyer...x nmpk sgt, tp penuh ngan sawang ooo..aku pun pelik camne diorg ddk rmh ni..br je setengah bulan ditinggal..smph jgn ckp le..2 trip ngan keta g nganto ke tong smph beso tu..x kira yg aku jln kaki g tong smph 2














see...ni nmpk kat bos aku, pjng kitab dia bc..bos aku x leh tgk bende sawang2 ni..

--aku blk kg slps pkl 430..solat asar siap2..smp dah pkl 830..time smp tgk mr zainal tgh kuarkan keta..mak aku demam rpnyer..aiyoooo..mak aku kene demam chikunya..kg aku tgh hebat sgt ngan demam tu..nyangkit2..mak aku dpt ms g kenduri pg tu la..x sronok ry bila ada org dlm rmh x sihat ni..

--kalo nmnyer puan faridah demam..alamat dgr le rengekan2 nye..wawawa..mak sy sgt manja spt sy juge..lalalalala (xde maknenyer la) jap2 nangis..jap2 ngadu..yer la dia dah berumur..skit lak gi2..mau x gebeh je air matannyer..anak2 aku dua org 2 kalo dah jumpe bkn tau diam..riuh..wannyer demam bkn dikisah pon
--ooo ank aku si aidil cm blk tgh hr ahad..kejap je jmp dia..kuar je keta, nmpk makngah dia..menjerit..mintak lpskan dia..nak lari jumpe makngah dia..kalo org tgk sah2 aku dicop mithali kan..kan..kan..wawawawa..tp manja kat makngah setakat sejam je..dah lps rindu dia ajk le aku gaduh balik..asyik le aku berperang ngan dia

* jam pertama
"sayang makngah x?"
"sayangggg"

"rindu makngah x?"
"rinduuuuuuuu"

* selepas sejam
"sayang makngah x?"
"tak"
"rindu makngah x?"
"tak"

sengal nyer budak!!














-- ooo ni 2 beradik, kalo jumpe ni je la keje nyer..asyik berkepit je..ilang je sorang mula la terpekik2 mencr..tp tu ayat bole pakai utk 2 hr je..lps 2 hr (kekadang x smp 2 hr pon) mula la dgr seko terjerit kene hempuk, seko lg terjerit sbb kakak x nak main ngan dia..jap lg makngah dia menjerit hamunkan 2 eko ni..
















kakak sygkan adik..bg le pinjam jam pink dia..adiknyer punyer jam thomes dah punah















pompuan ni bknnyer blogger..tp dia suke la menjaja gambo anak2 buah aku kat si botak 2..beli tipon memahal setakat nak ambik gambo je


--disebabkan pn faridah demam..maka komander x masuk dapur..huwahuwahuwah..so pg2 kitaorg adik beradik le msk dpr..time ry haji, org takbir akan masuk rmh aku tgh hr (raya pose malam) so penuh la dpr tu ngan kitaorg berempat je..tp sgt leg..walaupun terpaksa berlari2 nak siapkan hidangan (ayah aku kata diorg smp dlm pkl 10 pg) tp keje siap on time..sbbnyer?? x di pressure ngan suara komander..lalalalala

"leganyaaa...dpt buat keje tanpa kene leter" - ayu

000 menu kitaorg - bihun sup + lemang + rendang ayam

-- time org takbir kitorg buat ape?





kitaorg sibuk belek bdk ni..dia suke je dikurumun dek pompuan..sebijik sinchan
anak aku sorang lg g mana??
dia jd wakil tuan rumah bg pihak pompuan utk baca takbir kat depan..penyakit tul minah ni
--disbbkan lemangnyer mendapat pujian ms ry pose ari 2, ketot skali lg menunjukkan kehandalan membuat lemang..tp lemang kali ni kurang kick..sbb?? oo dulu dia buat ngan jiran sebalh rmh je..kali ni rmai lak nak join..so bila ramai join..bnyk le mulut kan..ramai le yg bg arahn gi2 gini..ketot ikut kan je..sbb kiranyer dia pon yg plg mude dlm group 2..harusla bg can pada gol yg makan garam terlbh utk bg unjuran2 spy lemang tu sempurna kan..last2 bila dah siap..org yg memberi unjuran memacam td ckp gini

"acik pon x brp tahu..acik ngikut ckp org je"
patut x disumpah je sesumpah je tu? ckp beria tp last2 dia pon xde pengalaman buat lemang..last2 lemang tu jd keras..ats dia mantah skit..kureng kick

"aku rs cam nak sepak laju2 je makcik tu"- ayat org yg resepi lemangnyer tlh di spoil olh makcik gile tahu

--raya aku penuh ngan ujan..dr mlm menjelang ry smp le ptg ry, sepjg hr ujan..org takbir pon naik keta je..ry haji x le meriah cam ry pose..so slps org takbir, group2 makcik2 aku & 2-3 group bebudak dtg..kitaorg lepak kat dpn..mak aku x nak tido..nnt ssh nak bgn..lm dah x lepak adik beradik beserta komander, smp laki msg2 mengajuk tido (sesape yg ade laki ler)..
--x raya mn2 pon tau ni..selain dr masa yg suntuk..mak kitaorg x sihat..so pospon ry

--aku bwk kemera digital mr asyam..beli beteri sume..konon nak ambik gambo satu family..last2 hampehh..kemera tu rosak..sengal tul..terpaksa ambik gambo pakai hp gak

--smp la ni mulut aku penuh ngan ulser n luka2..sebab?? aku kalo blik kg mmg lupe dr..mkn x hingat..mak aku buat kerepek pisang secret recipe dia..waaa setahun 2 kali (2 pon kalo bernsb baik) jumpe bende ni..harus makan smp x sedo dr..tmbh2 time aku mkn je..semua kerutu kat aku..kes mls nak ambik sdr..so harus le aku msk mulut semua dulu kan..wawawawa..efeknyer..lidah, lelangit, gusi aku luka sebab mengunyah kerepek secr ilang akal

--first time tipon aku ngan bos kene blok@ bar ngan maxis..diorg ni pon nak buat gi2 tgg le hr lain..ni btl2 time ry..sengal tul..bos aku bz sgt 2-3 bulan ni..smp lupe setelkan bil..haa ko skali dia sekat mau trauma dua2..mslhnyer, maxis satukan bil tipon ngan bil broadband..bil tipon aku bln2 dlm 100 je..bil broadband tu yg buat bnyk..

--sbbkan tipon kn sekat, br le aku tau..selama ni bos aku ambik plan family 100..so maknenyer minimum pengunaan aku adelah 100..kalo kurang pon dia caj 100..sengal tul..aku ni tiap2 bln jimat2 pakai..slalu nyer bil kitaorg dlm 80 hinggit je..dah..mulai skrg aku akan ckp2 kan 100..x nak le aku jd dermawan, mengayakan org yg sdh kaya

--sejam sblm balik..ank aku sorang 2 dah kembali menjadi belangkas aku..ketot kata dia phm kot,..aku dah nak tgglkan dia..mn aku pegi asyik le ngeko aku..










gambo bbrp minit sblm balik..baik je bdk ni kan
"sayang makngah x?"
"sayangggg...sayang uncle gigi gak"
"rindu makngah x?"
"rinduuu..uncle gigi gak"
bodekkk nyer ayat
tgk je kakak, maklong dia naik keta..dia dah berlepit ngan aku dah..x nak lps..terpaksa ibu dia tarik dia..sian lak dgr dia menangis..ketot kata smp malam dia menangis..
--mak aku smp la ni x sihat lg..sendi2 dia skit..doakan2 mak aku cpt sihat yer..riso aku..nak blk mr asyam xde lak..dah g samb belajo..nak naik bas..keje aku bnyk..ms hbs dlm bas je nnt

1 comment:

SueGinola said...

Kim salam kat Pn. Faridah...
Moga beliau smbuh cpt..Aminnn....