Monday, January 5, 2009

anak aku g sekolah

hari ni hr first sekolah kan? kecuali neg2 yg terkecuali la
hr ni first day anak aku sekolah
anak aku dah bsr beb..dah sekolah..
x sangka btl



















ni gambo jumaat lps..aina ade orentasi kat sekolah...huh sekolah skrg..time aku dulu..hr pertama sekolah, trus je g..xde nak orentasi2..org lain g sekolah, mak ayh anto..aku g ngan kak su, jiran sebelah rmh aku dulu..ms tu dia darjah 3..dia la tunjukkan aku kelas sume..mak ayh aku x g, mak ngan ayh aku ms tu sibuk ngan profession penoreh getah, ape2 borang nak isi, cikgu cm bg aku..bwk blk srh ayh isi
ms darjah 4, kn pindah sendayan lak..time 2 hmpr2 aku n the geng dr jimah x dpt masuk kelas..kes mak ayh x daftarkan..nsb baik bila aku terangkan kitaorg dr sekolah jimah (aku kepala geng dulu) diorg trus cal sekolah sn..so diorg bg senarai nm pelajar..slamat














kalo nmnyer pompuan..stok mesti barbie doll yer..kalo aku, aku ingat nak beg pocoyo..ade x?
xtvt aku ngan aina mlm td..balut buku..mak bapak dia ni kang org 70's..bila nmpk pembalut buku latihan tu, diorg pelik..buku latihan pon ade pembalut? sgt2 jakun yer..muhahahaha..siap2 memasing bukak citer zmn mude2 dulu
"aku dulu pakai kertas minyak je balut buku..x pon kertas kajang"-ade ampun lagi
"abg dulu x jumpe pembalut2 plastik ni..pakai kertas surat khabar je"- erk??
oo itu tulisan saya..mula2 aku srh aina bg kat abah dia, srh tls nama..abah dia sibuk buat keje sekolah..last2 budak tu tulis sndr..sbbkan berejam nak tgg dia hbs tulis, aku le yg tlskan..tp almaklum..bdn sy mmg bsr..jd tulisan sy kene kecik2..baru matching..alasan aku dulu masa editor tanya knp tulisan aku kecik..lalalalala
bdk yg xcited nak g sekolah tgh balut buku sdr...dr hr jumaat ari tu aku kn dgr citer dia psl sekolah..mlm td umi dia srh tido pkl 10, tp smp pkl 1230 dia x tido gak..jap2 kuar-"makngah nak kencing", "makngah, aina nak ucap gudnite kat umi", "makngah, aina x leh tido"
last2 umi dia g tido kat bilik dia..sbnrnyer kes penakut tido sorang
pg td dia bgn awl..615 dia dah bgn mandi..muke sgt ceria..aku siapkan bekal dia, buatkan sarapan..then ikut akak aku anto dia..umi dia tggl dlm keta je, parking ssh..aku anto dia smp dpn kelas..dia yg tunjuk jalan..bila dia msk kelas..ddk kat meja..tetb hati aku sayu, kejap je aina dah bsr..dia bsr dpn mata aku..dah mcm anak aku sdr
oo aku x yah join mak bapak duk dpn pintu lelama yer..anak aku pandai bwk dr..dah biasa dr taski dulu
oo sy sgt suke dgn bau sekolah ms awl pg..bau dia sgt2 mengasyikkan..
tu bkn bermakna aku seorg pelajar yg sgt2 excited ngan sekolah, pg2 mmg la xcited..tp smp pkl 12 je..lps tu mata aku mulala buat perangai..time cikgu ngajo..aku hentam membuta, yg jd mangsa si aisha, monyah (minah ni slalu kn buat jaw utk soalan matemetik..kalo cikgu kalai pggl aku, dia dah siapkan jaw..aku cm kene g tls kat dpn..hihihi) as ngan fariza...nota aku slps pkl 12 penuh ngan conteng2 je..so diorg le penyelamat
" bekal ni aina mkn ms rehat tau"
"camne nak tau masa rehat?"
"nnt ade bunyik loceng"
"bunyik camne?"
"bunyik kringggg"
last2 td aku g sekolah..loceng dia x bunyik gi2 dah..dia bunyik "tingtong" cam kat bank
arr mampus...penat pulak anak aku tgg bunyik loceng cam makngah dia ajr...
harap2 anak aku sorang 2 x membendulkan diri..kalo x mampus aku

2 comments:

Izan said...

selamat menempuh alam persekolahan to your daughter. belajar rajin2 yer... =)

zaifariza said...

trime kasih
harap2 gi2 la:)