Saturday, January 3, 2009

selamat menghadapi hari ketiga dlm tahun 2009

dah masuk hr ketiga dah..
camne life korang?
menerujakan??
ooo..hopefully yes..permulaan tahun yg menerujakan..aku suke gi2
amin..

kat aku..3 hr dah berlalu..nothing happen
xde yg berubah
xde yg menerujakan
tp x kisah..wa dah biasa..wa tetap heppi..lalalalala

br 3 hr beb..kurang2 semuanyer still berjln dgn lancar
walaupun hr asyik hujan (aku suke ape ngan ujan)
walaupon mesin aku tgh rosak (mr asyam akan btlkan jap lg)
walaupon bos aku tgh jd pengnggur terhormat (utk sementara je)
walaupon keje aku stil melambak..
wa x kisah beb...akan disetelkan dgn jayanyer..insyallah

ooo..hr ni aku x g kedai
kemas2 rmh ngan ayu n bade
ade something happen kat kedai
biasala...bila kita nak senang dlm hdp..ade org yg x brp suke

korang percaya pd mistik?
pd misteri nusantara-jgn sebulungi diri anda ngan misteri kata zainal arifin
pd niang rapik?-muhahahahaha..x tercalon lnsg
pd uncle seekers??-lagi lerrr

aku tgh hadapi mslh tu skrg
ooo utk kali kedua ok..sethn setgh yg lps..aku dah kene gak..time2 ujung thn gak
x psl aku kn mandi air limau nipis...
ms tu..yg aku ingat, ade dukun org asli yg bg something kat kedai aku
aku pon mls nak pkr dah..sometimes mls nak caya..tp bende 2 tu mmg wujudkan
mgkn btl ade yg x brp senang dgn kehadiran kedai kitaorg

skrg ni..jd balik..
puncanya kakak aku g berurut pd sorang makcik ni
n makcik 2 crierkan something psl kedai kitaorg..
dia kt ade jin hitam gemuk yg dihntr olh seseorg utk jahanamkan perniagaan kitaorg skrg
nak caya x caya?? tp mcm aku ckp..bende gi2 wujud,dia tetap makluk Allah kan

aku x pelik sgt..sbb sblm ni aku penah jmp something yg buat aku mengagak.ade something happen kat kedai tu
aku penah jumpa beras ditabur kat pintu kedai kitaorg
aku pnh gak bau kemayan 3 hr berturut2 masa bukak kedai tu
n mozek dpn kedai aku, tetb retak, sedangkan mlm 2 ms kitaorg blk..ok je..muadzam slps 9 mlm dah dikira bndr mati beb..tmbh pelik..mozek kedai sebelah tu xde lak kene..kedai aku je
x pelik kat korang..pelik kat aku

simpton dia skrg..kn kat aku n mr asyam
ms kali pertama dulu..aku tetb kene gatal2 time zuhur ngan magrib..2 je yg aku ingat
yg skrg ni..simpton dia pd perangai
aku mls nak layan kustomer..slalu nak mrh2 bila nmpk kustomer msk
mr asyam lak..dah mls g kedai..slalu mrh2
mula2 x perasan..tp bila akak aku citer ape makcik 2 ckp..br aku perasan

haah..kekadang bl kustomer br kuar, msk lak yg baru, aku slalu ngeluh.."baru je hbs keje..dah ade keje blk"
tp ms tu pkr..sbb letih kot..

so hr ni mr asyam mau settelkan something kat kedai tu.selain 2..kitorg kn buat solat hajat 7 mlm, pantang mkn telur ngan susu
yg lain aku x ingat..kene refer kat ayu blk

bende2 gi2 slalu berlaku kat muadzam..sini penuh ngan org melayu n org asli
bkn nak burukkan kaum sdr..hakikatnyer, bila org dengki mendengki..ni lah yg jd
aku lg benci..aku rs aku x pnh ttp periuk nasik org..kalo kedai aku xde perkhidmatan tu, aku refer cc lain...x pnh la nak dengki2..kita sama2 cr rezki cr gini..tp tahlah..perangai org..mn nak sm

dah arrr..aku smbg buat keje
2009 yg semakin bererti...insyallah

2 comments:

mast said...

Takut jugak ek benda2 gini....
hati2 yer .....

zaifariza said...

2 le psl
skrg ni aku kn berpantang bagai
kn buat solat hajat 7 malam
iskhh,,hati org,,