Thursday, February 5, 2009

lawatan ke zoo melaka 1

aku silap ckp arr...sepatut nyer aku ckp nak ke melaka, g jln2..tp aku ckp..nak g melaka..nak g zoo..sdhnyer mmg zoo saje la tmpt tujunyer..rugi btl
x sempat nak g mn2 selain zoo..dah le memasing bgn lambat (anak2 nyer la..mak pak & dara2nyer, bgn awl), sesat pulak..last2 g melawat sedara mara bebdk tu je laa


bgn pg..sarapan, trus ikut mak uda aku g psr

uda ngan mak ude aka tuan rumah, ni ms uda belanja kitaorg mkn seafood kat umbai, mlm kitaorg tido rmh dia tu..ketot ngan bade..jgn jelaes yerr
mak uda aku ni tua 3 thn (kalo x silap) dr ude aku, umur pon dah masuk 40 dah..tp x nmpk pon cam 40, nmpk ude aku lg berumur dr dia..tp ude i tetap macho..muhahaha

tema utk lunch adelah masakan kg..huhh masyuk..segala mak pak ulam ade..mak ude buat lak smbl belacan, aku buat smbl sotong, telur dadar, ayu jd mandur, tukang sibuk kulu kilir, dia tlg bg tema utk lunch 2 je

siap lunch, ketot sekerabat pon smp dr seremban..mak ngan ayh aku x jd dtg..ayah aku time tu kn chikungunya, cm ade ketot 1 fa,ily & bade je

settel solat trus g zoo
dah..layan gambo je



selamat datang kepada anda semua..sy adalah pemandu pelancong anda..meh jom kita g tgk ape yg ade dlm zoo itu


mula2..mr kita dongak ke atas..tu nmnyer langit..kalo dongak ke langit jgn ngange mulut..nnt takut ade bahan kumbahan masuk ke dalam


kerabat aku yg duk serta g lawatan smbl melawat sedara mara di zoo melaka..



ni cikgu besar , tgh mengawasi anak2 murid yg kemaruk tgk binatang2 tersembunyik


ni pengerusi PIBG ngan driver bas sekolah yg membw bebdudak2 melawat sedara mara di zoo melaka

cikgu besar yg x sabor dengan kelaku2 org2 bawahannyer..korang ni lembap arr, bnyk lg sedara mara kita yg nak dilawat nii!!


bdk x sedar dr..umur baru 2 thn dah berlagak jln cam org bujang..

cikgu pengiring yg sedang memberi penerangan
"ini kuda padi..ni adelah sepupu kepada atuk cikgu belah mak"

"no kamera plzz"
alehh baru jd cikgu pengiring dah berlagak, hongak la ko!



biasa la..bujang machoo..harus ramai peminat yer

2 comments:

MiD \(^0 0^)/ said...

skima tul tajuk citer nyer sesuai la kalo wat karangan naik sklh nnt..cikgu kan suka suruh buat karangan time cuti..aku cuma g kebun getah mak aku jer..time tu rasa mcm malas jer nak karang story

zaifariza said...

2 aku rs wajibu unnah
buat karangan "cuti sekolah saya"
pas 2,time lukisan kn lukis ape je yg ita buat ms cuti sekolah
brp intang cikgu nak bg saya??:)