Monday, February 9, 2009

menu hari ni


along & the gang..ni menu makan tgh hr korang ari nni...sila bulatkan mata, ngangakan mulut smbl mengeluarkan perkataaan "waaaa" sepanjang yg bole diikuti dgn mexican wave.

aku hr ni menjalankan kerja2 dr rmh saje..kedai aku tgh direnovate.so maybe dlm 3 hr ni aku cm membesarkan perut dirumah smbl membuat kerja secara kecil kecilan

so pg td, buat sarapan cam biasa..lps diorg g keje..aku sarapan nasik goreng smbl tgk bizzare food kat 703 (setakat makan bende2 pelik 2, aku x heran..msh lagi membantu aku utk menambah nasik goreng aku 2-3 kali) smbg lak tgk oprah smbl mengayuh basikel..(cover ooo, slps penuh prut harus la cover rs berslh sbb menambah2 ketika makan..hikhikhik)

lps kayuh basikal..buat keje skit..tls blog, bla..bla..bla..pkl 11.30 aku g mengutip segala sayur2 tuk msk kat blkg rmh, then trus masak

perhatian- pucuk pergaga, cili dlm budu itu ngan pucuk ubi rebus dlm gambar diatas..adelah hasil tanaman aku ngan ayu..aku penah tls dulu kan..dah nmpk hasil dah..semalam kitaorg goreng bayam yg kitaorg tanam gak..sdp ooo..lagi sdp dr pasar punyer tu..walaupon sbnrnyer grg biase je..muhahahaha..puji harus melambung kan..

aku buat smbl ayam je...aku kan dah kata..aku x panai le masak..tp org slalu srh aku buat sambal..adekah sambal aku sdp, atau diorg sbnrnyer x mahu memikirkan kemungkinan utk muntah hijau jika aku buat rendang ayam??
x kira..aku tetap adelah chef teragung dlm sambal menyambal..muhahahaha

oo boss..sila bljr mkn sambal yer...sok dah kawin jgn nak nyusahkan aku bljr msk kari bagai...aku dah ckp awl2..aku x reti
ayat bos aku setiap kali aku srh dia bljr mkn smbl- "cirit la akuuu"
dah tu..abang nak setakat dpt cirit birit aje ke, atau abang nak msk wad sebab keracunan makanan?? pikir le masak2
nm aku nak belajar masak??tidakk nyerr..muhahahaha
dak ehhh..aku tau je msk bende2 tu..cm jarang nak msk..blik kampung yerla..br le msk beria..sedap x sedap...yg aku tau..ape aku msk adelah untuk org2 yg lapo saje yer..
org lapo x bnyk komen..muhahahaha

No comments: