Thursday, March 19, 2009

keja baru gue

x le baru..dah 2 bln pon aku buat keje ini


aku kembali kpd kerja lama..dulu teman udah jadi cikgu tuisyen ngan kak mid itu..bila kak mid pindah kl..aku buat sorang2..tp x terdaya wooo..so aku stop
tp bln januari lps..en murad & isterinyer..mintak aku buat tuisyen blk..mula2 mmg nekad tak mau..tp bila dia beria pujuk aku, pujuk lak mr & mrs asyam..srh diog pujuk aku buat tuisyen (siap berpujuk2 iyer:)) pikir lak aina dah msk darjah 1..so, aku rs xper la..aku ajar je..tmbh2 si husna itu sdh mau upsr
ni nmnyer husna..bdk becok..anak murid mid dolu2..tp lps mid pegi..aku take over:) minah ni nak upsr..tu yg beria mak bapaknyer mintak aku ajar..anto tuisyen kat kelas tuisyen bebtl, dia x nak pegi..cikgu x best la..kelas penuh la, x phm la (2 alasan dia bg kat ibu dia)
ni mira..adik husna..ni minah kuat merepek..mcm2 citer leh kuar dr mulut dia..tp tah ape2 direpeknyer..sm cam kakak dia, becok, tgn aku sepjg ms kn pegang pembaris..dia bukak mulut merepek aku ketuk..muhahahaha..tp dua beradik ni pandai..xde mslh nak ngajo diorg ni
yg ni..anak murid aku plg ngengado..sebab makngah dia yg ngajo..so gedik dia terlbh skit, makngah pukul..x leh..makngah kuat suara x leh..makngah x dulikkan dia..x leh..kojonyer nak nangis jee..tp la ni dah ok skit..aku x leh la nak berat sebelahkan..anak org lain aku pukul..anak sdr x leh usik..skrg taraf sm je..dia pon dah leh trime dah
yg ni anak murid baru aku..sbb aku slalu soping kat kedai mak bapak dia..so aku x leh la nak gedik2 menolak time mak bapaknyer tanya, leh x aku ajar anak dia..kang dia x bg aku soping kat kedai dia lagi kang..mana aku nak soping ngan tagline "harga murah setiap hari"?
mamat ni..time main mulut dia sgt bising..aku tau..sbb rmh akak aku dkt sgt ngan rmh dia, aina pon slalu tanya aku "makngah, nape amzar tu time main suara dia kuat..tp time bljr suara dia pelahan" hek eleh..org yg tanya tu pon sm jeee
dia ni agak lemah sikit..dia ade sindrom "ilang ingatan selepas terjerit2",. sbb aku kata gi2...mlm ni aku ajar dpt dah..tp bsk mlm..lupooo blk..aku rs sbb terlbh jerit ms main ptg2.
tp alhamdulillah la..skrg much better:) paling bgs..skit dia x malu walaupon dia sorang je lelaki kat situ..bdk2 pompuan skrg..kemain suke nyakat budak lelaki..sm la ngan anak2 aku yg lain tu..suke sakat si amzar ni
oo aku x ambik dah anak murid..sbb tmpt aku ngajo sgt la kecik..lgpon ms aku ade sgt2 la terhad..ajar bebdk kn bwk pembaris..dulu aku siap ade rotan pjg tu..sape degil..kn skali..tp kak mid baik..dia xde rotan itu..hikhikhik
tp anak2 aku idok pon takut ngan aku..sbb?? time serius..serius..time main..kita main sama2..
harap2 anak2 aku berempat ni menjadi la..amin

2 comments:

mast said...

Amboi garangnya cikgu Zai jerrrrrr... Ni klu cikgu sekolah ko tau mau depa terharu nie ....
Hehehehe .....

zaifariza said...

MN ADE GARANG WEIII
AKU SOPAN SANTUN NYER CIKGU..HIKHIKHIK