Monday, March 23, 2009

rombongan cik kiah ke sukan komonwel

dalam kontek aku..cik kiah secr single saje yer:)
oo korang penah tgk itu citer?

aku rs citer tu ms kita sekolah lg kan..gile kemain diorg beria nak ke sukan komonwel..mcm2 hal jd tgh jalan

citer yg sgt sedap kat aku:)


aku pon dah merasa trauma "cik kiah ke sukan komonwel" ni

mcm2 jd wooo..rs nak give up pon ade..tp sbb dah kemain janji bagai ngan sume org..akan makcik truskan gak..gambateneh!!


citernyer..

kan aku sibuk sgt nak ke kl jumaat lps..ate teman udah le mengkhabarkan kedatangan teman dgn beberp org kwn termasuk buah hati pengarang hempedu ku itu..maka ku teruskan jugak


musibat pertama

aku beli tiket seminggu sblm bertolak itu..kat skrin monitor aku ni ade kelendar.. so ape2 aku nak buat yg melibatkan tarikh..aku harapkan kalendar kat skrin ni je..tp rp2nyer kelander aku tu salah..huhuhu..aku tgk kat situ..hari jumaat 21hb..hr ahad 23hb..time beli tiket..aku ckp kat org kaunter tu..aku nak beli tiket ke kl hr jumaat..tp dia nak tarikh..so dgn kompiden nyer aku bg tarikh "21hb yer" aku beli pergi blk..yg tiket hr ahad tu..dia x lak minta tarikh..tp nasib dia x mintak..kalo dia mintak gak..sah aku bg tarikh 23hb..

dah beli tiket..trus simpan dlm purse..idok le aku cek2 tiket tu..mlm khamis..tgh kemas2 brg..br teragak nak tgk tiket tu balik..br perasan aku beli slh tarikh..patut aku naik bas 20hb..sengal tul..ngadu ngan bos..bos aku lak tgh tido..jd bila aku duk merepek2 citer bab tiket yg slh tu..dia blur..x reti nak ckp ape..senyap je..last2 aku mengamuk kat dia lak..terjd lak perang antara kitaorg..mmg pkr2, kalo aku pegi pon x hingin aku jmp dia...waa mrh banget gi2

tp cam biasa..gaduh2..x smp 30 min..dah tergelak balik..ssh nak gaduh ngan pak lawak..so aku tipun aida..tanya bas ke bahau pkl brp bsknyer..bincang2..so tgg besok camne


musibat 2

pkl 830 pg, aku dah terpacak dpn kaunter tiket..tgh sdp2 beratur..skali smp turn aku..mesin cetak tiket tu rosak! sgt2 bala..aku tanya la encik penjaga kaunter tu..brp lama dia nak btlkan bende tu..dia x kompom..tp dia bg jaminan kat aku "jgn risau la dik..tiket ke kl tgh hr ni bnyk lagi" ok bnyk lagi..xper2..aku sbr..blk kedai..ambik surat yg nak dipos..g pej pos..settle..g balik kat stesen bas..mn tau dah elok mesin tu..last idok gak..xperla..en jaga tiket kata bnyk lagi..balik kedai


musibat 3

pkl 1.30..solat2..kemas ape yg patut..angkat brg..trus g stesen bas..g kaunter..tetb ade india tgr aku

"nak g mana?"

"kl"

"pukul 4.30 ke?"

"x ar..pkl 2"

"pukul 2 dah hbs"

waaaa...td diorg kt bnyk lagi!! aku x puas hati..smp turn aku, aku tanya gak en jaga tiket tu..btl arr..tiket udah hbs, sume diboking oleh indon2 yg bwk beg plastik bsr2..mau blk kg kot..bgs gak aku x naik..kang tetb aku sorang je pompuan dlm 2..naya

aku nekad naik bas loncat2 arr..walaupon penat dah lmbt..tp xper la..tp sepatutnyer dia jln pkl 2, pakcik driver tu cm bukak pintu bas pkl 2.30..hazab aku dgn perangai diorg ni..dr muadzam ke bahau..smp bahau tukar bas ke seremban lak..


musibat 4

smp komuter seremban..solat dulu..naik lak train ke shah alam..mls aku nak srh hezrein jmpt ke kl..kang asyik jem je..harap2 le xde bende jadi lagi..dah le bdn aku start seram sejuk..tekak skit lagi..bdn aku ni, time elok2 ddk kat muadzam 2 xnak lak dia demam..time2 aku nak menggedik tetb dia buat perangai..ala2 kn sumpahan x leh kuar dr muadzam gi2

smp stesen kl, kn tkr train ke shah alam..mula2 announcer tu kata lg 5 min train smp..skali dia announce lagi skali..train lewat lbh dr 20 min..tgh stuck kat sentul..ms tu dah pkl 730..kak su dah berkali2 tipon aku..nsb baik dia duk temankan aku, idok la bosan..bila dah tersekat kat stesen kl 2..kak su lak kt, kalo dah lmbt sgt kansel la nak jmp..sian kat aku yg dah x larat nak nangung bala..muhahaha..tp ayat paling kureng "sian abg hezrein karang..penat nak drive ke kl" wei minah!! yg pnt aku tau!!


pukul 830, br train smp..dgn padat sendat..nsb baik aku dpt sandarkan bdn kat dinding..idok la terasak sgt..dah la pening2 lalat, pale berat..kn berdiri dkt sejam lbh lak tu


tp akhirnya saya jumpe jugak dgn dia:)

aku jmp buah mangga lemak manis ni pon time malam je..siang2 dia kojo:)

sori kak sue..aku mmg btl2 nak jmp ko..cm ms je xckp..bdn pon x brp sihat..kejap pns..kejap sejuk..nnt kita jmp ek

tq mid..bg aku tumpang rmh ko

mas..best ok dpt spend ms ngan ko..puas meraound carbot ek:) sori x dpt spend lm2 ngan ko..hbskan mangga tu tau:)

rainy & leo-sronok gile main ngan 2 anak mas ni..manja gile..puas aku cium2 gomol2 diorg

sayang..tgg berita baik dr za k..za cb yg mn za mampu..za pon nak yg terbaik utk kita:)

sayang korang weii:)

p/s- asal le x teringat lnsg nak ambik gambo bebnyk..gambo ats tu pon ambik ms bos aku tgh ckp ngan mak datin kat tipon

1 comment:

SueGinola said...

Alalalahai..sian kak Zai...