Wednesday, May 20, 2009

musim main game


benornyer musim ni dah hbs dah..cm br skrg aku tulis:)

2-3 mgg lps, keje aku asyik main game..ate bdk2 uniten tgh cuti, so agak relek disini
keje aku asyik le main game...bsn main game, aku tgk cd, smbl2 tu belek2 blog org smbl membiarkan blog sdr bersawang (kenyit2 kat mas..oo cik mas, ko belek blog org..blog ko x reti2 berupdate ke??)

tapi kan..game aku amatla sepesen..sume nyer berkisar cr barang2 tersmbunyik je
cam game kat atas tu, nmnyer Escape Rosecliff Island, kojonyer x hbs2 cr brg tersembunyik je pon

ooo sejak dpt tip cr2 nak main game trial secr free tanpa kuar sesen pon..aku sgt le addict mendownload game2 free yg berusia 60 min, kmdn ditukar kepada game yg bertahan selama mana ko nak (nak tau cara, g cr blog chokilala..dia bg tip kat situ-tq chokilala)

knp aku addict ngan game jns2 gini??
haa ni la masa nak ngimbau zaman2 silam...

masa aku kecik2 dulu kan (x kecik mn..dlm darjah 4-6 gitu) aku suke sgt beli majalah dewan pelajar..masa tu senang sgt nak beli, time ustazah jual, isi nm..tiap2 hr, ustazah akan dtg kat kelas mintak bayaran, kalo x pon, g je surau waktu rehat, ustazah ade disitu utk mnerima bayaran smbl mengetik pd nama korang brp sen lagi yg tggl

ms tu..aku punyer belanja sekolah adelah 30 sen, 30 sen aku leh beli sepiring mee yg regenyer 20 sen, 10 sen lagi leh beli cekedis mami yg reganyer 5 sen satu utk dimakan smbl berjalan blk ke rmh..tambang bas x yah riso..aku pakai pas bulanan

tp ms tu, dr ngabis duit beli mee, baik aku beli majalah..time rehat pon aku jarang mkn, kalo lapo pon, aku g usha makanan bdk2 rmt (rancangan makanan tambahan kalo x silap aku) mana2 bdk yg x dtg, aku sambo bhgn dia..hihihi buruk benor laku

bende yg plg menarik minat aku dlm majalah ni adalah dekat ruangan, cr bende tersembunyi..mmg peberet gue le tu..napenyer??

sbb, time ptg (selalunyer), bila ayh gue ade dirumah..aku suke kuis2 majalah ni dkt dia..bila dia dah usik majalah tu, kitaorg anak beranak, aku,ayu, ketot, mak aku (ame ngan bade kecik sgt lg time ni) akn ddk sesama, tuk cr brg2 tersembunyik..mmg sronok..kekadang smp dgr azan magrib, br kitaorg bgn

ssh ok nak tgk mr zainal ddk kumpul anak beranak smbl gelak2...jarang sgt2..ayah aku sgt serius, sgt suke naik angin (mude2 dulu) & dia jarang ade masa ngan anak2..kitaorg pon jarang dpt ddk sm2, biasanyer aku ngan pn faridah (kekadang ketot) , lps blk sekolah..akan masuk hutan..cr segala pucuk kayu,kekadang buat lidi penyapu, segala bende yg bole dijual, kitaorg tolak pd cik kudik..dia akn jualkan kat psr..hasilnyer dpt la tlg ringankan beban ayah aku ms tu, ayu lak..tugas dia jaga rmh..dia jd suri rumah sepenuh ms time tu.. (pasal tu aku suke sgt cerpen2 fatimah busu, hdp diorg adik beradik lbh kurang hdp aku)

bila dpt kumpul gitu, gelak ketawa ank beranak, aku slalu harap spy xde besok..so aku cm akn ingat kenangan hari tu..hari yg buat aku sgt2 gembira sbab kitaorg blh kumpul satu family, buat bende yg kitaorg suke..semata2 satu ruangan dlm majalah Dewan Pelajar..that's why aku sggp ikat perut semata2 utk beli majalah & kitaorg leh berkumpul at least sbln sekali

miss my old day..aku rindu bila kami masih lagi kanak2..bila mak ngan ayah masih lagi muda..cm aku harap aku x mcm aku yg dulu..

kalau masa tu mampu terulang...

oo majalah2 aku x penah bertahan lbh dr sethn...mak aku akan bakar segala majalah yg aku beli tiap kali aku kertas periksa aku dpt markah yg x bole diterima akal dia:)
dewan pelajar masa tu br 1.50, selain majalah tu, aku slalu beli majalah ain..tp majalah tu xde ruangan cr bende sorok2 ni

apepun..mak aku adelah mak paling istimewa dlm dunia ni..sbb dia dpt layan anak yg x brp center mcm aku..muhahahaha

percayala..korang mesti x sggp ade ank mcm aku, cm mak aku je..lalalalala

No comments: