Thursday, May 21, 2009

pembunuh bersiri (versi ayam)

ingat kat gambo ni?? aku ltk gambo ni dlm entri aku psl reban ayam..mls nak cr link dia

kan aku ckp jgn caya sgt muke bdk baik yg spt sgt menyayangi ayam ni kan
aku ckp mesti bersebab beb
so kn citer..

minah ni mmg le amat syg kata anak2 ayam tu..ate, anak ayam sgt le comel, mau member x meroyan tgk ayam2 yg comel itu..so utk x menghampakan anak dia sorang ni, mr & mrs asyam telah membawa balik bbrp ekor anak ayam blk kermh & ltk le dlm bilik minah sekor ni
ade yg sihat, ade yg skit..yg ni cm sebahagian..yg ddk tu anak ayam aku..kaki dia dua2 lumpuh..so dia x leh jln, tp dia sgt aktif..keje aku sblm g keje, tukar kertas, bg mkn n minum ayam2 ni..blk keje pon gi2 gak, sbb ank ayam aku tu suke sepak2 sume bende dlm kandang dia..so sume berterabur..kn kemas

jadilah citer satu hr...bila aku blk keje je, ayu mesti kata
"ngah..anak ayam tu mati"
x pelik la kalo anak ayam tu mati kan..tp yg pelik..anak2 ayam tu sihat walafiat ms aku tgglkan pg2 tu..mn yg monyok sblm tu, biasanyer akan segar & aktif balik
tp ptg je, mesti aku dgr citer anak ayam mati lagi..tmbh pelik, anak ayam yg mati tu mesti bsh..mula2 aku slhkan anak aym aku seko 2..dia suke tendang2,,mgkn air minum diorg tumpah..tp akak aku kata, bekas air tu x terbalik pon..sgt pelik

smp la satu hr...masa tu cuti, akak aku g reban ngan husbannyer, tggl aku ngan minah ni..aku tgh kemas2 rmh, pesan kat dia, tlg bg mkn ayam & ganti air ayam tu
dia buat sume..
tetiba, ms aku tgh nyapu, dia dtg kat aku bwk kotak,
"makngah, hadiah"
aku x le sangka ape dlm tu..kotak tu tutup cntk, bila bukak, rpnyer dia ltk anak ayam dlm kotak tu!! brp lm la ayam tu duk dlm kotak 2, mau mati kalo dibior lama

aku srh dia cpt2 kuarkan ayam tu & mskkan dlm kandang dia blk..dlm hati aku dah start pkr dah..mesti ank2 ayam tu mati ade kn ngene ngan minah ni

hbs kemas, aku jenguk dia dlm bilik, aku dgr dia srh anak ayam tu minum..
jenguk dia..mengucap aku tgk dia bg ayam tu minum..dia pegi tonyoh kepala ayam tu dlm bekas air tu!!
patut anak2 ayam tu mati!!
sume nyer lemas dlm air rupenyer!!
ank ayam yg tgh mencatuk tu adelah mangsa terakhir aina..lps hal tu, akak aku dah x bwk ayam2 tu blk rmh..
minah sorang tu mmg la syg binatang..tp crnyer x btl tu..smp mati kelemasan ayam2 tu kat tgn dia..hihihihi

anak aym aku tu pon mati akhirnya...tp bkn sbb aina, dia kn hurung ngan semut masa aku g keje
menangis aku ms tanam dia..sedih ooo

2 comments:

SueGinola said...

Humang aiii...
Dia ingat ayam tu water resistant ke hape?heheheh...
Takpe..kurang2 ade bakal pencinta haiwan ek..hihihihiik

zaifariza said...

tu la..xper
belajar dari kesilapan:)
komen yg sggh x bole blah..muhahahaha