Monday, August 2, 2010

kronologi lagi

aku dah ckp...ssh gamaknyer nak g tmpt jin bertandang ni
x caya..bc kat bwh

5.30pg- dah bgn, mandi solat, gosok tudung (bj dah pek lps blk keje)

6.00pg-bas dah tlps pkl 550, sok bajet2 mgkn ade bas pkl 615..tp last2 pkl 640 br smp..jadah sggh! smp hentian..tgk2 sebijik bas dah rosak..satu bas pon xde, mula rs nak nyumpah rapid

730++ pg- br dpt bas nak ke komuter..dlm hati..kompom x smpt naik bas pkl 9..tu le..

8.15pg- naik komuter @ kura2 @ siput nak ke hentian putra...kalo dah nmnyer komuter @ kura2 @ siput..kompom slow x hingat..blm kira dia berenti berminit2 hambik hongap dulu kot

9.00pg- smp stesen komuter hentian putra...kompom2 aku bkn watson nyambek..kalo watson nyambek pon, blm tentu dia smp kat kaunter tiket tu on time..smp kat kaunter tiket, bas udah jalan..sengal..tgk bas slps tu pkl 2ptg..xde makne aku nak tgg

-naik lrt ke masjid jamek..hr 2 aku ade nmpk ade org tgg kat tmpt biasa tgg bas ke sban tu walaupun hentian utk ke sban dah pindah ke jln hang tuah, cb nsb..silap snd..kalo aku trus bl tiket lrt ke hentian putra..dah jimat duit n masa

-smp masjid jamek..jln kaki ke cm..tgk2..mmg sah xleh naik situ..tp nape pulak hr tu aku nmpk bas sbn tu berenti kat situ lagi? sedara mara dia kot..kn naik bas e22, g jln hangtuah..tuang duit lagi...

- smp hang tuah..naik bas ke sbn..bg msg kat alg..srh tanya aida, bas dr bahau ke muadzam pkl brp..alg kata dia cal mara..bas dr bahau ke muadzam pkl 11, pkl 3, pkl 5..pkl 11 kompom x smpt..so naik pkl 3 punyer

-smp sban..cr tiket bas ekpress ke bahau, tls kat board pkl 1145..bila tanya.."1215 kak" baik x yah ko tampal kat board pukul 1145. naik bas henti2 je..beli bekal tergesa2 sbb bas dah nak jln..tp lupe beli air..xde makne la nak sarapan tp xde air..huhuhuhu

sejam lbh dlm bas..lps tido..jaga..tido ...jaga..smp le jugak..tp br pkl 1.00..ohh berejam lagi nak kene tgg bas..tanya akak jual air kat stesen bahau tu tmpt tgg bas, beli air, beli paper..jom le kita berpiknik smp pkl 230 (akak tu kata bas ke muadzam pkl 230)

230-tgg dpn bas..tah mn le konduktor ngan pemandu bas bas 2-3 thn lagi nak jd tukun ikan ni..org dah beratur nak naik bas...duk tepi tingkap..mata xleh nak lelap dah

430- smp muadzam..ayu bz lg..so kn tgg smp pkl 5

500- mr asyam jmpt

see..x ke advanture gile aku nak g tmpt jin bertandang ni...nm je nak naik taraf jd bandar satelit..tah 2020 br cpai matlamat tu

kesimpulannyer
-dlm satu hr je, aku dah naik 9 kenderaan, dan ngabiskan lbh dr 30 hinggit utk tmbang je...so pn ayu, sila ambk perhatian yer

-org n9 ckp mmg x reti pelahan..mampus aku kn hamun ngan org n9 lps ni..idok le gi2 maksud aku...maksud aku..org yg naik bas ngan aku yg ckp dlm loghat n9 pekat.. ckp sekuat hati..smp aku leh dgr sebijik2 ape dia ckp walaupun aku duk dpn, dia duk blkg

-walk to remember telah buat sy menangis dlm bas..walaupon ujung2 tu je yg aku rs menarik..yg mula2 smp ketengah, melalut je pjg. n pertama kali aku hbs bc novel inggeris dlm satu hr je..pecah rekod ok

-aku jumpa uncle yg lekat tanda harga hampir kat semua tmpt kat bdn dia..kalo di congak2 semua tanda harga tu..mgkn tu le rega dia..kalo ade sape nak beli laaa

ok hbs..walaupon tmpt jin bertandang..kat sini aku leh gune tenet 24 jam..so x kisah le kalo jin nak bertandang ponn:)

No comments: