Thursday, August 7, 2014

raya 2014 versi bila nak ade ank?

cmne raya korang?
aku nyer sronok..adik beradik sume blk
mak ayh aku sht
msk mcm2
mkn x berenti
pnt giler ya amat
ape lagi yg ko nak?

so citer aku psl raya versi bila nk ade ank
sbnrnya aku x kisah sgt ( or mgkn sesuai kt ' belum brp kisah sgt') bila org tanya psl anak ni
tp skrip dia pon kn bersesuaian la
& aku lbh prefer skrip ' dah ade dah ?'( x kshla tgn ko dkt mn, kalo kat prut aku pon aku x ksh, raba la lemak aku yg makin meriah tu) & bl dh dpt jawapan, aku prefer kau smbg ayat dgn
'ooooo'- senyum pastu blah
'blom rezeki tu'- senyum & tkr soalan lain
'insyallah, x lama lagi tu' -aku akn amin pjg2
see..aku x emo

tp alkisah slh sorang dr makcik aku bersikap main kasar di ptg raya..aku x tau la sbb dia tensen suami dia x de di pg ry @ ank2 dia x bg dia duit ry..kot pon x puas hati jgn la smash aku..bkn aku yg srh laki dia g koje maaa

so mula2 dia dtg, dia msk dpur, dia smash ayu dulu
ayt dia
' along ni bl nk tmbh lagi ni? sian ank tu sorang2 x berkwn.awk tu bla bla bla bla' pjg benor mukaddimah dia..tp aku rs kalo aina dgr kompom dia jwp
' aina ramai je adik' hahaha
so aku x tau malaikat mn dh meresap dlm tubuh ayu @ sbb dia tgh menyucikan diri sbb pg td dh mintak ampun bagai, so xnk buat dosa di raya pertama, ayat paling sopan aku dgr kuar dr mulut ayu ptg tu
' ade ni..insyallah ade dlm prut ni'
so aku g kat dia, bisik
' lg 9 bulan dia tgk ko x beranak, ko nk ckp ape plak?'
ayu cm mampu gelak ayu
lps smash ayu n dpt jawapan sesuci lebaran ..dia cr mangsa br
kebetulan aku melintas dpn dia, nk g ambk air batu gamaknya

' ni kakngah ni, bila nak ade ank ni? umur tu dh brp, sok smp ketua xde ank'

oo  silap bsr tu nok, bagai menjolok sarang tebuan bila kuar statement gitu ngan aku

' nok tu bukan koje kakngah tu nok, tu koje allah..kok koje kakngah, skrg pon kakngah bole kuarkan'

member cm mampu jwp
' haa btl gak' smbl ngagguk2 n tkr citer lain

ikut ati nk je jwp ' kalo nok bole confirmkan kakngah dpt ank, skrg gak kakngah ajk hezrein msk blk' hahaha

so mohd hezrein..kok ade org bole confirmkan slps projek juta2 kita akn dpt ank, i sggp ambk cuti mengeram dlm bilik...hahaha

apolaaa...x reti jaga hati org langsung

No comments: