Saturday, July 2, 2016

Berpantang

Hari ke 24, 20 hr aku kene mengadap seksaan duniawi ni,haha

Serius weh,terseksa sggh aku berpantang ikut versi mak aku ni aka versi org dulu kala,ni pon dia kt bnyk yg aku x amalkan,iskh kot aku ikut versi tulen org dulu kala tu,mau meroyan aku dibuatnya

Nk jln kn cam siput, rambut kn ikat ketat2 ( dh le rmbut aku ceciput) x bole kuar rmh, stokin 24 jam, bengkung 24 jam,bertungku pg ptg (yg ni aku redha sbb aku suke:) ) mkn kn pantang, minum x leh bnyk yada yada yada yg kalo dh nmnyer aku, mmg kompom ade yg aku skip tanpa pengetahuan warden,hahaha

Ade gak bende yg aku x phm sbnrnya,rasionalnya disetiap perbuatan tu (kuar bahasa melayu tinggi aku) & tu yg buat aku terpikir,mn punyer petua la diorg dpt ni

1-potong kuku-aku dh bole solat, tp bila nk potong kuku,mak aku x bg, kemon la, dlm islam mn leh kuku pjg, dh leh solat pon, ape citernyer setiap kali ambk wuduk,muke aku tercalar? Kok lama lagi mau muke aku cam lanun ni

2-x leh menjahit-pon aku x phm, mak aku ckp,mata tu x brp nmpk,karang tercucuk (ke dia ckp nnt mata rabun?aku mls nk dgr sbb rs sggh x logik) gitu gamaknyer sape yg jd tukang jahit tu kn jgk ambk miternity leave, x leh ambk tempahan 44 hr, hbs punca pendapatan gitu

3-x leh jln laju, kene jln kepit-mehhh. Aku rs ni utk org yg kn jahit, bkn org cam aku ni, bayangkan org yg dh sht, tp dipaksa jln selangkah2,mau x pitam dibuatnya,

4-x bole mengemas- aku dh sht, hr nk ry,tggl ngan mak yg x sht, adik beradik x blk smp mlm ry, so rasa2?

5-" skrg ko x rs, ko tgg dh tua nnt br ko  rs bdn ko skit"- dan setiap org yg keluarkan ayt ni adalah org tua yg sentiasa sakit, ke makcik2 ni nk bgtau aku " ko jgn jd mcm acik,acik dulu x pantang, tu yg skit segala sendi smp ke tua"??

6-jgn minum air- kalo kn sembelit? Redha je, asal jgn minum air... iskhhh

Bnyk lg, tp xper la aku pendam je, bnyk sgt melawan pon x elok..hahaha

Ooo cptla hbs seksaan ni, aku nk g koje, nk hdp cam org normal

No comments: