Monday, August 29, 2016

Umrah

Bila ayh berangkat g umrah ngan mak, aku selitkan satu nota kecik dlm beg sandang dia.bila dia peluk aku sebelum masuk ke balai berlepas tu, aku bisik kat tinge dia "ayh,dlm beg ayh ada kertas kecik, dlm tu ada doa yg angah nk ayh tolong bckan depan kaabah,tlg ye yah"

X pasti ayh aku bckan ke x, segan nk tanya, tp alhamdulillah, x lama lps tu, mak ilah n pak lieh dtg jmp aku, nk jmp mak & ayh tuk merisik

Yup, aku mintak kalo jodoh ku dgn hezrein,maka Allah mudahkan la, kuatkan rs cinta aku pd dia, kuatkan hati aku utk tempuh segala cabaran sbg istri dia..aku mintak hezrein jd suami aku dunia akhirat.

& alhamdulillah, smp saat ini, dgn berbagai2 dugaan aku hadap utk hdp dgn dia, syg tu msh tebal, ye, pernah give up..berkali2, tp alhamdulillah dia msh suami aku, insyallah smp bila2

Bila bos g umrah buat kali pertama, x pyh aku mintak, dia dh tau apa tgs dia..hahaha..doakan aku pregnent..& aku tau, setiap kali dia jejak kaki ke sn, doa utk aku tetap ada..& alhamdulillah, walaupun blm ada kesempatan jd ibu, tp aku dh rs mcm mn mengandung, mcm mn rs ank kicking dlm prut, mcm mn perasaan nk jd ibu..

& bila smp ms utk aku berpeluang ke sn..perasaan tu berbelah bg, rs layakkah aku ni nk jejak kaki mengdap kaabah,layak ke aku ni utk beribadah di tanah suci, takut nyer subhanallah..allah je tau,takut allah ungkap segala dosa aku kat sn, allah tunjuk betapa bnyk dosa aku..ngeri

Tp sblm smp ke sana, allah dh duga aku dh, bila perasaan membuak nk kesana, allah duga aku dgn rs was2, berbelah bg, x yakin & hr ni dgn mslh br ni...& tiba2 aku rs x mgkn aku berpeluang nk pegi ke sn

& blk dr uruskan sumenya, aku give up, sakit hati, sedih..x gune aku setelkan sume ni tp last2 xde ape pon aku dpt

But now, aku redha,mgkn blm smp seru, tp selagi ada jln, aku akn usahakan..tp kalo keputusannya sm..aku redha, mgkn bkn kali ni.mana tau aku leh trus buat haji ngan hezrein nnt

Insyallah..kat mn pon ibadah aku, selagi aku lakukan demi Allah, Allah tetap akn trime. So skrg msnya utk aku perhalusi ibadah, laku kan semampu bole, jauihi yg dilarang, jg aurat, jg tingkah laku (yg ni paling payah) & jln kan tanggung jwp sbg istri.

So utk sesapa yg bhajat nk kirim doa kat aku, insyallah ada peluang aku jejak kaki ke sana, akn aku smpkan.kalo allah blm izinkan, aku minta maaf.mgkn lain kali ok

P/s- aku pnh cter kat hezrein psl nota kecik aku selit dlm beg sandang ayh tu, aku citer slps kami solat subuh, ms tu mak ilah bercerita psl perjalanan umrah dia, & riak wajah dia ms tu, priceless

3 comments:

Unknown said...

Nak tau jugak apa yg ditulis dlm nota kecik tu...sama x apa yg aku fikirkan skrg nie...hahahaha

zaifariza said...

Kalau ikut pale bos,kompom jauh menyimpang

zaifariza said...
This comment has been removed by the author.