Thursday, January 5, 2017

Makcik guard cari pasal

Dua tiga menjak ni, nk msk sacc tu cam nk msk penjara, kn tulis nm, kn msk pintu yg btl,kn jmp pak guard,mak guard
Mak guard ..
Setiap pg ( kalo shift aku pg) aku akn jmp mak guard yg sm
Dimulai ngan salam, tanya kabo, bla bla serba skit smbl tls guest book, ckp time kasih, segerala blah
& rutin ni berulang setiap kali time aku koje pg
Hinggala satu pg, aku g koje ngan so called adik comel (yuks)
Dari jauh dh dgr mak guard riuh, "haa adik comel,lm x nmpk"
So aku cam "awat makcik ni" tp dlm ati
"Xcited sgt mak guard nmpk kamu"
"Opkos la" adik comel wak lu jwp
Bila dekat
"Lama btl x nmpk, cuti ke" -soalan utk "adik come mak guard yg kata"
"X ar shift ptg"- jwp " adik comel mak guard"

Dlm ati aku,beramah la korang, aku x cmpr

Bila time aku nk tls guest book makcik guard,
Tetb sesuatu yg x disangka berlaku..
Mak guard ilang ingatan!

"Ni staff baru ke? X pnh nmpk ni"
Main kasor mak guard ni, nmpk si pendek tu trus x ingat muke aku yg hr2 beramah tamah ngan dia!

"Hai kak, hari2 sy isi buku log ni, hr ni trus x cam dah"
Si pendek gelak bsr
Mak guard tenung aku,
"Ehh ye ke, asal x perasan"

So aku syak makguard tgh usha si pendek tu, kot nk bgtau hanya si pendek je yg dia nmpk

Si pendek gelak smbl menjerit sepjg jln, aku tarik rambut dia setiap kali dia bukak mulut nk gelak aku

No comments: