Thursday, December 4, 2008

selepas 3 hari aku jd petani

dah 3 hari..pkl 630 je aku masuk shift utk jd petani lak
sdh hbs kemas2kan semak..semalam dah start gembur2 tanah..
tp itu smph x leh nak bkr lagi...x brp nak kering..so kene tanam lpd dah bakar semua segala smph tu
selepas 3 hari..ape yg aku dpt?
ni dah berparut dah..cam kene chicken pok pon ade
kaki ngan tgn aku penuh ngan kesan2 kene gigit kat semut...semut ape tah..tp skit oo dia gigit..sakit dan gatal2..tgn aku gatal je nak menggaru..sudahnyer berparut
yg ni fresh lagi..baru je kene ptg semalam..hr ni dah itam dah
iskh..dah le kaki x cntk..skrg penuh lak ngan prut 5 sen hasil gigitan semut..huhuhuhu..smlm aku dah bakar rmh diorg..tp rsnyer ade je lagi 2..dia duduk kat tunggul pokok kelapa
bos aku : kenapa semut tu gigit?
semut tu ghairah ngan aku, pesal tu dia gigit...next question?
ooo hari ni trn lagi..best pulak berkebun walaupun sekankang aku je

No comments: