Thursday, March 26, 2009

bla..bla..blaa



p.s- citer basi..aku import dr 360 aku..lp pulak kalo aku penah ke idok ltk citer ni, mls aku nak ngeceknyer

aku nak scr dikit2 mengimport citer2 dlm 360 aku kedlm ni..aku tgk nak membukak blog itu pon pyh..mn tau, aku teringin nak bc kisah2 mude aku dulu ke..aku bukak je blog aku ni haa..ate, sini pon dairi aku yer:)


alkisah bermulanya aku nak tls bende ni sebab.....
pg tadi aku bgn cam biasa la kan...sejak ade jam loceng semulajadi ni..(sape lagi roomate aku arr..pepg je dah jaga..dia tlg kejutkan..ceh!! wei aku cuti la weii!! x leh ke kejut lmbt skit? tp disebabkan aku dah lali...so..aku dulikkan je..smpla kul 7.30...wa nak bgn g keje lak...smbl tgg turn..duk kat sofa..hingat nak layan mata brg sekelap dua..tp x bole...so puncanya dr situ arrr..

now kita citer ttg hidup..yup hidup & otak manusia..waaa..cam bukak kelas anotomi lak..wekekekeke..manusia ni pelikkan (dah start dah ayat standard aku..)x pun aku yg pelik..knp kita suke set dlm mind kita yg itu positif yg ni negatif...maksud aku la kan..ok jika kita letak 2 keadaan & minta decided mn satu yg akan jd positif mn satu negatif..dah tentu otak kita akn jwp sepantas kilat..tanpa pikir ..sbb otak ni dah diset kot..x yah pikir pro kontra...kalo nmpk buruk..buruk le namanya

sblm 2..nak ktla..postif ngan negatif dlm ape yg aku tls ni means..baik ngan buruk arrr...positif baik..negatif buruk..tp jgn le pulak g pikir bab dadah ngan negatif filem..adoi!! 2 dah kuar kontek makcik..yer arr kalo urine test..positif 2 ade dadah..so buruk le tu...ok..bila disrh pilih ant gelap ngan terang...mana satu yg manusia akan pilih ekk...dah tentu yg terangkan...& kalo diletak pulak gelap & terang dlm kontek menyatakan kebaikan & keburukan..sah2 org akan kt yg gelap 2 buruk..kalo x xkan saruman nyer tmpt gelap...tp shire 2 terang cantik bagai nak rak (ayooo..asal LOTR masuk skali...i lap u sam wisegammgeee!!!yeehaa!)

knp manusia cpt sgt decide sesuatu tanpa berfikir..yup..cb fkr..terang ngan gelap..sometime terang 2 ade kurang gak kan..kekadang terang sgt ssh nak tido..panas lagi..mata x dpt nak rehat..bla..bla..bla..kekadang gelap 2 pulak beri satu rs nyaman..sejuk...bole zzzzz..bole buat sesuatu yg org x tau...kuikuikui..(cam korek idung..adoi!)

mcm pilihan ant hr cerah ngan hujan...aku bole bet putus keparaaa..sume org akan kata hr cerah 2 bgs..(jap,,bet yg putus keparaa 2 means kalo dr 100 org ..majoriti akan kt hari cerah 2 bgs..bkn le semua akan kt gitu..sbb aku akan masuk kelompok minoriti..& mgkn juge ade elien yg sangap cam aku akan pilih jaw yg sama..kuikuikui)

knp org suke hr cerah? urmmmm...bila cerah..leh jalan kulu kilir..x yah bwk payung..bila cerah senang nak berurusan..senang nak buat ape yg kita nak buat...& sbnrnya manusia ambik semua 2 dr kontek menyenangkan kpale hotak diorg...tul tak? sape yg akan pikir sbnrnya bila hr cerah sgt daun pokok x nmpk cntk, pastu mata cam pedih..bla..bla..kalo bab hujan ramai le merungut...termasukla mak aku sbb x dpt g motong ekekeke...agaknya aku je suke bila hujan kot...(& may b aku terkenan katak..ermmm)

dak la..hujan sbnrnya bukan satu yg menyusahkan kan...sbnrnya rahmat Allah..Allah turunkan hujan sbg simbahan rahmat dia pada makhluk2 ciptaan nya...trn hujan..akan hbs segala kotoran kat muke bumi ni...& ant waktu mustajab utk berdoa ialah masa hujan..see..knp pulak kita leh kata hujan 2 sbg sesuatu yg menyusahkan....

aku x nafikan...ade org bergantung pd cuaca utk cr rezeki...kang hujan je sape nak beli aiskrim apek..(tapi kalo x ujan pon aku x beli..akekekekee) tp jgn smp kita letakkan hujan sbg satu bende yg x gune..rahmat sebaliknya sape tahu..mgkn Allah nak srh apek rehat kat rumah..tgkkan keje anak2..manjakan anak..disamping memanjakan istri gak..ceh..

kesimpulannnya kat sini...kita x leh trus jump pada conclusion dlm ape je yg kita buat atau fkrkan..aku x kt org..aku kt aku..bila aku mrh si tikus 2 sbb kaco idup aku..(ceh kene sebut gak nama roomate aku) aku sbnrnya tgk pd negatif side..yup...tp bila pikir balik time otak aku sihat walafiat..ade gunenya si kenit 2...kekadang dia kejutkan aku utk solat subuh..ataupon buat tahajjud...mmg arr jam lloceng ade...tp jam 2 kekadang x beri kesan pon kat aku...dia bunyik gile nak mampus pon aku x bgn nyer..dia bkn bole takutkan aku..patut org cam aku ni diciptakan jam loceng yg boleh melibas org kalo x bgn2 gak..huh biratttt

satu lagi...kalo xde roomate yg aku sayangi mcm nak bg dia telan racun biar bg kiok 2 sah2 bilik aku x berubah2...cam 2 le smp ke sdh...yer arr aku ni duk dlm bilik 2 x lbh dr 6 jam sehari...time lain aku kat kedai...so nak kemas pon x sempat kekadang..angkat baju pas2 longgok je..tp skrg..angkat trus lipat..takut kalo si kecik 2 ingat aku saje2 ciptakan taman permainan utk dia...x kuasa aku arrr..wa cauuu

No comments: